Hello 大家好,我係白兵 近兩條片好多留言 都想我講下牛奶哩個topic 其實牛奶產業既規模 同埋邪惡程度係我地難以想像 基本上可以話係同而家既藥廠不相伯仲 好彩牛奶霸權係對上十年慢慢褪色 越黎越多既證據證明我地而家飲到既牛奶 對我地唔單止冇益 甚至可能係有害呢? 今條片,我主要會引用 《牛奶、謊言與內幕》 呢本書嘅內容 同埋唔同嘅科學家醫生嘅實驗報告同埋意見 黎同大家解構一下 已經係人類歷史出現左幾千年既牛奶 點解去到近100年先黎唔飲得? 究竟鈣係咪真係可以令骨更加強壯 同埋如果想補鈣,應該點樣做 最早人類食用乳製品 大概係人類係1萬年前開始飼養羊同牛之後 有證質證據就係出現喺6000年前嘅英國陶器上面 根據歷史學家 布魯諾 •羅修(Bruno Laurioux)嘅講法 所以飲用牛奶係直到十九世紀末 仍然都係不普遍 儘管當時的鄉下人攝取乳類食品 但當時仍普遍認為直接飲用很危險 尤其是對幼童來說 因此他們會用牛奶製造奶油或是乳酪 不過由於肉類需求成長 鐵路公司同意運送液態牛奶 閒接帶動奶類農業的發展 再加上於一八七一年先至發展到成熟階段的 巴斯德滅菌法 (Pasteurization ) 對乳類的飲用也有很大的幫助 巴斯德滅菌法 即係以72-75°C的溫度將牛奶加熱15~30秒 然後立刻冷卻到4-5°C 奶未煮滾所以保留到牛奶的風味 又剛好把致病的細菌消除 唔會消除牛奶裡全部微生物 牛奶呢就冇咁易變酸 由於仍然有部分細菌生存 所以在室溫下一兩天後仍會變質 因此應冷藏 直到二十世紀有雪櫃出現 加上乳類運送和保存技術 以及雪糕的魅力 家家戶戶才廣見乳製品 第一世界大戰期間,政府因為軍隊需求 對罐裝乳品需求量大增 因此所有乳品加工業在這時大量累積財富 包括美國、英國 西班牙和法國的農業區 都加入生產以應付需求 戰後,相關企業面臨市場需求下降的問題 於是佢哋就好聰明咁 轉向D媽咪們 推銷給幼兒食用 加上二戰後政府強制規定每個居民人數超過二萬人的城市 必須販賣經過巴斯德滅菌 有封口的瓶裝牛奶 從此,瓶裝和紙盒裝牛奶的銷售開始越見普及 就在同一時期 乳製品廣大的兒童市場就此展開 從幼兒時期就開始飲奶 對當時的農民企業經營者而言 這是一個策略性突破 小孩時期養成的飲食習償通常會延續成世架 其實人人都係咁飲牛奶既概念 係哩幾廿年先形成架姐 之後財團點樣收買科學家造假 點樣收買政府 令到奶類製品 係已經錯到離晒譜既既食物金字塔度 可以硬生生咁獨立分一個奶類既類別出黎 搞到好似係必需要食咁 詳細過程會員後續精華再講 從此,乳類品工業集團就成為左全球經濟不可或缺既一個板塊 講左咁耐牛奶既起源 咁牛奶即係有咩問題呢? 首先係製作方面 二次大戰結束之後 農民為咗提高產量同埋降低成本 大量引用化學工業的產品如農藥 化學肥料與生長激素等 牛隻的飼養不再依循傳統方式在開放空間放牧吃草 而係被養殖在狹小空間 吃的是人工飼料 其中添加抗生素、生長激素 甚至還有羊隻等其他動物的內臟 為嘅都係想增加產量 亦都係咁 牛因此吃進了感染瘋牛病病原蛋白
才造成聞名全球的「瘋牛病」 在這種情況之下,牛的壽命從平均超過二十歲减為不到五歲 而牛奶中的成分也什麼都有 當然包括大量的污染物 牛奶不再是營養學家心目中的好東西了 而上面提到既巴斯德滅菌法 聽落好似幾好,又可以殺菌咁 然後保留到牛奶的風味 但係其實呢個過程 最後呢 降解晒d維他命和殺死牛奶中的益生菌 然後 製造期間為咗防止脂肪分離 從而令到奶油上升到頂部 就將牛奶均質化Homogenization 即係物理上 迫使奶油通過壓力穿過金屬板上的微孔 導致脂肪分子打碎,之後分離 搞咁多野唔係為左安全或營養目的 而只係唔洗我地飲牛奶之前搖勻d牛奶 另外呢就大多數現代嘅發酵乳製品 都係巴斯德滅菌法牛奶製成 營養冇大部分都不特止 仲要加入由實驗室製造出嚟嘅細菌 以啟動發酵 幾乎所有這些發酵產品 都入左非天然添加劑 所以好多加工芝士 加工奶類製品 都唔係安全冇害 並且冇傳統上應有既營養 講完製造過程既問題 我地就可以討論下 飲奶 究竟吸唔吸收到鈣 牛奶製造商成日都標榜 後生儲定d鈣 老咗呢就唔會骨質疏鬆 或者骨折嘅呢個概念 不過一九四五年到一九八〇年這三十五年間 研究員和醫生陸續從事了大規模的人同動物既研究 他們找到證據 證實除非人體嚴重缺乏鈣質 否則來自食物的鈣質 對骨骼強健與否的影響只是次要的 甚至去到近年,係2008年 國際衛生組織公告一種能夠檢測骨質疏鬆症性骨折的新方法 FRAX 這種方法不考量骨礦物質密度 而是從:年齡、性別 50歲之前有冇發生過骨折 是否食煙 一天是否飲用二杯以上的酒精飲料 以及身高體重指數等因素做分析 當中完全冇不關心奶類製品同鈣質既攝取 一九八二年 係乳製品理事會工作的 羅伯 •西尼 (Robert Heaney) 企圖以一份引用文獻的文章 說服科學界同意鈣質與乳類製品的重要性 不過最後西尼都要被迫承認 而且亦承認 從鈣質平衡的研究發現 日常飲食就能滿足每人每日五百到六百毫克的鈣質需求 而唔係受奶製品公司遊說既政府講既要痴線既1000到1500毫克 連更年期婦女 與患有骨質疏鬆症應否攝取鈣質補充劑 都係「無法給出任何肯定的結論」 最後哩個西尼只能夠講話: 儘管乳製品提供的鈣質 也許對預防骨質疏鬆症的效果不大 還是應該多多攝取 口吻同d而家d專家叫我打地打email一樣 雖然又唔防死亡,又唔防傳染 但係都要打,打到第五支都要打 不過又咁講 從來d專家都係咁架啦~ 另外,其實而家大家買到既牛奶 分分鐘對大家有害 話說係1970年代 紐約康奈爾大學名譽營養學教授 金寶 T.Colin Campbell 去咗菲律賓 話說因為當時菲律賓嘅花生同埋粟米大量受到污染 有多出三百倍的黃麴毒素(aflatoxin) 大量既黃麴毒素係會致癌架 所以好多當地孩童罹患肝癌 而哩d孩童都係生長比較有錢既家庭 所以都係跟從西方飲食習慣 一組印度科學家選擇在這個時候 公布一項耐人尋味的研究結果 他們針對兩組老鼠進行實驗 研究人員給第一組餵食黃麴毒素 同埋高達百分之二十蛋白質含量飲食 第二組則餵食一樣的黄麴毒素
但是飲食中的蛋白質含量 控制在百分之五 結果 O曬嘴㗎 攝取百分之二十蛋白質含量的老鼠 全數罹惠肝癌 但係攝取5%蛋白質嘅老鼠 即便都有吸收了黄麴毒素 但係全部都冇肝癌 之後金寶教授就決定使用牛奶製品獨有既酪蛋白 同黄豆和小麥的植物性蛋白質來做比較 在一項新的實驗裡 分別給子老鼠食用含有百分之二十酪蛋白 百分之二十穀蛋白(小麥來源的蛋白質) 和百分之五酪蛋白三種飲食 同時全部老鼠都係暴露於相同劑量嘅致癌黃麴毒素環境 實驗發現 穀蛋白對腫瘤的生長完全沒有影響 另外黃豆蛋白質 同樣都係不會產生作用 而所有攝取20%酪蛋白嘅老鼠 唔係死亡 就係處於死亡嘅邊緣 而攝取百分之五酪蛋白的動物則全數活著 毫無疑問 牛奶內的酪蛋白 對吸收黄麴毒素的老鼠而言 就是強效的肝癌催化劑 不過哩個實驗公布出黎之後,係完全被漠視架 因為當時科學家正全神貫注於另一個肝癌起因 乙型肝炎病毒 因為如果研究成功 就可以出email搵錢~ 不過金寶教授冇氣餒 最終申請到一個微薄的研究獎助金 他將感染乙型肝炎病毒的老鼠 提供富含百分之二十二酪蛋白的飲食 最後這些老鼠都得到肝癌 而攝取百分之五酪蛋白的老鼠 沒有一隻生病 大家明牛奶有咩問題啦? 講完飲奶可能面對到既害處 就可以講下 好多時家長都會想d小朋友吸收多d鈣質 因為會長高 不過原來,一個八歲的美國小孩 每天攝取九百毫克的鈣質 一些精密的研究顯示 這些鈣質有百分之二十八 被人體吸收 也就是每天二百四十六毫克 同齡的亞洲小孩 每天只攝取三百六十毫克的鈣 但是卻吸收了百分之六十三 也就是二百二十六毫克 跟美國小孩吸收的量非常接近 即係話 唔係你食得多 身體就用幾多 仲有好多其他因素影響住架 另外,如果你覺得你開始大年紀 真係好真想吸收鈣質 首先,supplement咁食鈣片係唔洗指意有效 不單止唔會幫助您治療骨質疏鬆症 或減少骨折機會 仲會增加了患腎病、心髒病甚至中風既機會 原因係因為吸收過多嘅鈣嘅話 會變成有毒 因為鈣同與鐵過多,係非常相似 係相當之難排出體外 相對其他礦物質 如鎂或鉀 過多可以排出身體 太多的鈣對你的細胞有很大的毒性 例如額外的鈣留在關節會有骨剌 留係動脈會令動脈鈣化了沒有彈性 會形成高血壓或者冠狀動脈硬化 另外仲會鈣化做為腎石等等好多問題 所以太多的鈣對我們不好 足夠就ok 另外吸收鈣首先必要有維他命 D 因為維他命d 會增加鈣吸收20倍 另外就係至關重要的維他命 k2 維他命 k2會誘導鈣質去你既骨頭度 而唔係動脈和其他軟組織 咁食咩可以吸收鈣呢? 大家就可以諗下 牛食咩會令到牛奶會有鈣? 咁大隻唔再飲牛奶㗎嘛 答案 咪就係草囉 所以基本綠葉蔬菜 西蘭花都有豐富鈣質 豆腐、堅果、豆類、雞蛋和魚等蛋白質都有架 維他命 D就係我們的皮膚從太陽中吸收
維他命 D需要身體既膽固醇製造 所以好似我早兩集咁講,膽固醇係好有用架 如果你有食降膽固醇藥既話,維他命 D都造少d啦 另外 如果想吸收維他命k2嘅話 鵝肝鴨肝 雞肝牛肝 蛋黃醬 意大利辣香腸 都有 自己google搵啦 同埋重點係,上面都有提到啦 身體唔係你有咩就生咩出黎 而係要有需要先會生既 所以要骨骼健康就係要話比個身體知 我係有需要骨骼強壯 簡單講即係要做適量既運動 刺激構建骨骼的細胞 所以任何對骨骼造成壓力的活動 散步、慢跑、跳舞、打波、甚至舉重 都會刺激新骨骼的生長 影片黎到最後 其實如果大家有乳糖不耐症 即係飲完奶會肚痛既話 基本上都係唔飲得奶架啦 上面d野知黎冇乜意思 而超過9成既黃種人 都有唔同程度既乳糖不耐症 而之所以我哋細個飲到奶或者飲到母乳 係因為我地身體有乳糖酶等既酶 黎消化乳糖 同埋呢係有凝乳酶 幫助凝固牛奶 變成較厚的物質 保持在我們的消化道中更長時間 令身體能夠在化學上和更徹底咁分解d奶 以便吸收更多的營養 並且被我們的身體使用 到我地大個並開始進食固體食物 就會慢慢失去了生產乳糖酶既能力 總結一下 以前既人飲牛奶係因為食物量不足 加上而家牛奶既工業生產過程 造出黎既product已經冇晒我地要既野 同埋其實有好多唔同品種嘅牛 牛奶商會選擇產奶量最多既牛 而唔係奶嘅質量最容易俾人吸收既牛 以前d人係飲水牛奶,而家係黑白牛 最後就係以前 牛奶會「天然地」將佢做芝士 或者其他製品 即係有咗酵母菌轉化過程 冇左我地好多人都消化唔到既乳糖 入面既營養,就相對容易吸收 所以如果大家搵到天然嘅奶酪製品 進食係無防㗎 否則就…大家自己諗 今次條片就黎到哩度 會員後績精華會講多d牛奶其他既問題 同埋呢如果唔飲牛奶可以搵啲咩嚟取代 講明先,答案唔係豆奶 有緣搵集講大豆再同大家分享 今條片黎到哩度 鍾意我哋影片不妨cls 記得訂閱我哋撳埋隔離嗰鈴鈴 我哋已經開始咗我哋嘅patreon 會員 希望大家可以多多支持 我哋逢星期四出片星期二可能有片 星期五夜晚9:00會喺YouTube直播講吓時事同政治 希望到時可以見到大家 我哋下條片再見 拜拜~