Scribe
Scribe

Нравится? Сделайте Scribe еще лучше оставив отзыв

Получить расширение Chrome

Обзор

  • Популярные Видео
  • Недавние Видео
  • Все Каналы

Бесплатные Инструменты

  • Загрузчик Субтитров Видео
  • Генератор Временных Меток Видео
  • Генератор Резюме Видео
  • Счётчик Слов Видео
  • Анализатор Заголовков Видео
  • Поиск по Транскрипциям Видео
  • Аналитика Видео
  • Создатель Глав Видео
  • Генератор Викторин Видео
  • Чат с Видео

Продукт

  • Цены
  • Блог
  • Получить расширение Chrome

Developers

  • Transcript API
  • API Documentation

Правовая информация

  • Условия
  • Конфиденциальность
  • Поддержка
  • Карта сайта

Авторское право © 2026. Сделано с ♥ Scribe

— Если мы сделали вашу жизнь проще (или хотя бы немного менее хаотичной), оставьте нам отзыв! Обещаем, это сделает наш день. 😊

Related Videos

بنت بيتنمروا عليها محدش بيحترمها مفكرينها ضعيفه ميعرفوش إن عندها قوه أسطورية بتصدمهم كلهم ملخص مسلسل

Video thumbnail
458.86k9,711 Слов48m readGrade 18
Поделиться
Channel
ملخصات حُلوة🦋
عمركم فكرتوا تقابلوا فضائيين مقتنعين انهم موجودين اساسا طب ولو موجودين تفتكروا ممكن يكونوا بيعملوا ايه اصلا الحقيقه الاجابه دي مش عندي بس شوان بطله مسلسلنا النهارده مقتنعه تماما ان الفضائيين موجودين وبيف طروا كورن فليكس كمان وهيجي يوم ينتشلها فيه من الضياع ويبعدو عن الكوكب اللي جايب لها الهم ده وانا مش مستغربه خالص انها بتفكر كده ما حطوا نفسكم مكانها يعني البنت لسه في المدرسه ورغم كده كل يوم الحفله عليها مقالب وتهزيق واضطهاد حاجه مش لطيفه خالص يعني ده حتى في بيتها تحسه ما حدش طايقها لا مامتها ولا جوزها ولا حتى اخوها غير بقى انها سابت
ولاد المدرسه كلهم وراحت تكراش على لان وده بطل زي ما الكتاب ما بيقول الاشطر في دفعته بيلعب رياضات الدنيا بيروح الجيم وكراش كل البنات واكيد واحد زي ده هيكون متعقد من موت مامته زي اي مسلسل في الدنيا يعني هي جت عليه محتاجه اقول ان ابوه فاحش الثراء وبيضغط عليه ولا عرفتوها لوحدكم امم انا بقول كده برده المهم يعني وسط كل البؤس ده البنت اقتنع تماما انه بيحبها عشان كده لما خبط فيها ووقعوا الاثنين فضلت تتخيلوا بيلحقها بالتصوير البطيء كده لحد ما سرح في جمال عينيها زي ما يكون نعسان لحد ما الواقع اداها على دماغها ولقت
الولد بيزعق لها وبيقول عليها مسطوله ما حدش عبرها غير واحد من صحابه وساعدها تقوم ولما راحت فصلها وصلت متاخره طبعا وكمان نسيت الواجب فالمس ردتها بره وساعتها فضلت تتخيل وتقول يا لو كنت فضائيه عندي قدرات سحريه واجيب الوليه دي من رقبتها كده ويشوف شوان جديده خالص انا كمان يا شويه يا حبيبتي كان نفسي ابقى تنى ورنه هو المرض منتشر شكله المهم هي بقى ما بطت عزش وفضلت تقول لصاحبتها الوحيده ان لان ده بيموت فيها وبان عليها ده يوم ما وقعت في البسين وانقذها بصوا هو فعلا انقذها بس اول ما حس انها ه تنقض عليه خلع
على طول وخاف على نفسه وفضلت هي عايشه في الوهم لحد ما راحت تتعشى مع اهلها واخوها فضل يضايقها لما عرف انها هتاخد فلوس دروس لانه شايفها فلوس في الارض فروحت بيتها تعيط وطلعت صور الفضائيين واتمن اني انها تبقى زيهم او يجوا ياخدوها المهم انها ما تفضلش في الهم ده كتير بس رضيت بالهم والهم مش راضي بيها لانها بالصدفه يعني ثاني يوم قالت لصاحبتها انها بتحب لان ومايك الاذاعه كان مفتوح فالمدرسه كلها عرفت وهنا صاحبتها قالت لها بس دي فرصتك روحي قولي له في وشه وهو اكيد هيقدر مشاعرك بس للاسف حصل العكس والولد قال لها تبطل
اوهام وتحل عن سماه فكتبت طبعا وراحت تعمل دايفينج مع صاحبتها اه هم في الصين لما بيكتبوا بيروحوا يعملوا دايفينج بس مش ده المهم دلوقتي لانها وهي تحت لقت لؤلؤه منوره بتناديها زي النداها فراحت لحد عندها وساعتها النور ده حوتها وبعدين اختفى فنزلت البحر شوان وطلعت منه وهي فضائيه عندها 200 مليون سنه وما صدقت تلاقي جسم تعيش فيه فايه الحكايه وده حصل ازاي مصرنا هنعرف بس المشكله دلوقتي انها غالبا ما استحملتش الحياه على الارض وطبت ساكته قدام صاحبتها بس لما خدوها عملوا لها اشاعات عرفنا من ذكرياتها انها كانت حد تثقيل قوي في جيش كوكبها ونامت في
المحيط عشان تحمي نفسها من شر اللي عايزين ذووها لحد ما يجي اللي يصحيها وتلف الايام وتصحى على ايد شوان لا وكمان طلعت بتاخد طاقتها من الشمس انما عرفت بعد كده ان ده خلاص ما بقاش ينفع وما ينفعش تستخدم قوتها الخارقه كتير على كوكب الارض وتعيش زي باقي الناس بس الدكاتره كل ده كانوا فاكرينها بتنتحر وبسبب كده مامتها جريت عليها واول ما شافتها قدامها كل ذكريات شوانه عن مامتها دخلت دماغها ده طبعا قبل ما يغمى عليها ثاني في بقى معلومه جانبيه كده عايزه اقولها يمكن تنفعنا وهو ان في عالم مهووس بالفضائيين ممكن نسميه دكتور شهاب عادي
ماسك واحد وهريه تجارب وكهربا انا ماعرفش ليه الحقيقه بس اكيد ده شرير المسلسل وهنحتاج بعدين فخلوا بالكم يعني وفي المستشفى بقى مامتها وجوزها حاولوا ياكلوها ويتعاملوا عادي انما البنت ما كانتش عاديه وتصرفاتها غريبه لدرجه انها عايزه تشرب ميه من طبق الغسيل فمام تها خافت وراحت تشوف الدكتور الكفته اللي قال لها بنتك زي الفل فقال لها بصي يا مدام اعتبري مخ بنت حضرتك شريت كاسه وسف وايدك معانا بقى لحد ما هي تفتكر واحده واحده وفي اللحظه دي كانت الفض اللي بالمناسبه اسمها دوري بتكتشف ان وشها الفضائي اللي كان بيجيب لها عرسان من احسن الكويكبات ما بقاش
موجود وحطوا لها مكانه وش البنت السيكي ميكي دي بس رضيت بنصيبها وعملت تواصل مع شان وقالت لها انا بقيت مكانك وانت بقيتي مكاني والمفروض الاقي طريقه من كوكب الارض ارجع منها كوكبي فجوان فرحت وقالت لها عشت وشفت المعجزات بتتحقق لاني اساسا كنت عايزه اعيش في كوكب ثاني بس لو تظبطي لي حياتي وتخلي لان اللي بحبه يحبني يبقى كتر خيرك فقالت لها اولا انا معرفش يعني ايه حب وثانيا انا مش جايه اظبط حياتك انا محشوره في الكوكب ده ومش عارفه ارجع بس مش اكتر ف الاثنين وصوا بعض على اجسامهم وكل واحده راحت لحياتها الجديده وساعتها بقى
صاحبه شوان لما شافت الفضائيه مش عارفه يعني ايه حمام اصلا راحت ليلان مكان شغله وقالت له منك لله كسرت قلبها وبسببك عقلها خف وخدته من قفاه كده على المستشفى عشان يروح يشوفها يمكن تتحسن ودوري اول ما قال لها اسمه عرفت انه كرش وان واول ما اتكلم معاها فضلت تقول له تحليلات غريبه فسبها ومشي عشان الدنيا مش ناقصه جنان وهي عموما كانت شايفاه انسان غبي زي ما هي شايفه كل الناس على الكوكب ده وبعدها رجعت بيتها وشافت اخوها وافتكرت رخامته على شوان فما كانتش طايقاه هو كمان وقعد يعمل فيها مقالب هي اصلا مش فاهمه انها مقالب
وبالليل حلمت ان كوكبها بينفجر فصحيت مخدوده وحاولت ترجع نفسها للكوكب بس جسم شوان كان ضعيف قوي اخره يوديها قو للشارع فخرجت غصب عن اخوها في نص الليل وقعدت تاكل في مطعم ووقتها جت شيلا ترخم عليها قامت مردام على الارض كده وهي قاعده هانم بتاكل فج البوليس لم كلهم وهناك طلبوا منها حد يجي يضمنها فما كانتش تعرف اسم حد غير لان فاتصلوا بيه وفصلو عن الهاكينج اللي بيعمله الله اعلم ليه بس راح الولد يعني وطنط الشرطيه افتكرته حبيبها فقال لها لا حضرتك ده مش مسلسل مكسيكي وانا متدبس فيها اساسا وبعد ما خرجوا اداها فلوس تركب بيها
تاكسي وقال لها ده اخرك معايا فهي فهمت بقى ان كله بالفلوس على الكوكب ده فراحت خدت كل الفلوس اللي في جيب جوز مامتها ولمت هدومها وقالت هشتري عربيه بالفلوس دي وانطلق وساعتها كان دكتور شهاب عرف انها دخلت جسم اسم شوان وكان ناوي يتعرض لها بس كان جدوله مليان وسابها وراح يطارد اثنين فضائيين عاملين فيها بني ادمين وقدر يلاقيهم حتى وهم متخفيين فالبنت هربت وصاحبها هو اللي اتمسك شكل الراجل ده بياخدهم يعملهم شكشوكه المهم دوري راحت تجيب العربيه بال 50 جنيه اللي حيلتها وبالصدفه كده ست وجوزها لقوا معاها كارت مكتوب في عنوانهم ودي حركه مامتها بتعملها
دايما وتحط الكروت دي في الهدوم احتياطي فوصلها بيتها وطلبوا من مامتها تعرضها على دكتور عشان باين عليها في الهوب هاي قوي وبعدها الشرطيه كلمتها تروح تضمن اخوها عشان خرج بالليل وعمل خناقه فراحت ضمنته بس لما شافت اللاب توب هناك شبطت وطلبت من اخوها يديها اللاب توب بتاعه فقال لها مستحيل عشان تبقي تفتني عليا لبابا كويس وتقولي له اننا كنا في القسم فهي افتكرت كل القرف اللي عيشه لاخته وحدفتح حاجه على دماغه بقوتها الخارقه وجررت لحد اوضته وخدت اللاب ومشيت ومن ساعتها وهو مش فاهم راح اوضته ازاي ومستحيل اخته ال 40 كيلو دي تجره لوحدها يعني
ال 40 كيلو دي بقى ساعتها كانت بتحاول توصل اللاب بحاجه كده عندهم في الفضاء بس مامتها دخلت عليها وفضلت تقول لها فيكي ايه واحنا بنحبك وعايزينك ترجعي زي الاول فالست صعبت عليها شويه بس ما عملتش اي رياكشن وقالت لها المشكله فيا مش فيكم وسابتها تكمل عياط عادي وكملت هي اللي بتعمله وبعدها بقى المدرسه طلعتهم تدريب عسكري ويا سعدها يا هناها طبعا ما هي كانت شغاله في جيش كوكبها وليها اسم كبير فانا شخصيا ما اتخضت لما شفت شطارتها بس بقت دفعه اتخضت وما صدقو عينيهم لكن شريره الفصل قالت لها مدام عامله فيها جامده اتفضلي استلمي ورديه
المراقبه بالليل فقالت لها دي اقل حاجه عندي وراحت فعلا ورديه المراقبه وخدت معاها راميون صاحبتها اديته لها والحقيقه لان اللي كان بيراقب معاها حط عينه فيه فقالت له مش هاكلك معايا غير لما افهم كنت بتعاملها قصدي بتعاملني بقرف ليه فشرح لها انها كانت موهومه وبتجري وراه دايما وفضحه في كل حته فما كانش الموضوع مريح يعني فقدرت صراحته واكلته معاها وفضلت معظم التدريب بتنفسه وتكسبه وهو ما كانش فاهم ازاي ممكن تبقى شاطره كده فجاه وفي الورديه الثانيه لقاها بتعيط فجاه وده لانها كانت افتكرت كوكبها ووحش اهلها وناسها بس لما سالها بتعيطي ليه قالت له يعني ايه
عيط وبيحصل ليه فقعد يشرح لها رغم انه كان فاكرها بتستهبل في الاول وحس فعلا انها في الضياع خالص ثاني يوم بقى كانت في التدريب عادي ودكتور شهاب طلع لها مره واحده من تحت عربيه يقول لها شديني فشدت عادي ومشيت بس ما جاش على بالها انه بيسته دف الفضائيين عشان ياخد قوتهم وانه خلاص حطها في دماغه بالليل بقى في ورديه المراقبه بداوا الاثنين ياخدوا على بعض شويه لدرجه انه لما قال لها تنام شويه لو تعبانه نامت على كتفه عادي كانه مخدت بيتهم وهو تخض شويه بس ما كانش متضايق ابدا ومع الوقت بنعرف انها بتسجل يومياتها على
اللاب توب وفي اليوم ده قالت انها مش هتقدر تعتمد على البشر عشان ترجع كوكبها وان رحلتها فرديه ولازم تلاقي حل لوحدها وبتمر اسابيع والمنافسه بينها وبين لان لسه شغاله لدرجه ان شله البنات الرخمه بقوا مستغربين وخايفين على لان منها فقالوا للشريره تاخد احتياطاتها عشان شيوان دلوقتي يتخاف منها فقعدوا يلقحوا عليها بصوت عالي وقت الغدا وكله طبعا في ذاكره الفضائيه وعارفه كويس عمايلهم السودا بس المره دي لان هو اللي اللي قال لهم يسكتوا ودي مهما كانت زميلتهم بس الفضائيه بتحب تاخد حقها بنفسها وردت الكلمه بكلمتين ودي حاجه ماجبتش الشريره فراحت تضربها قامت بنتنا سبقاها وخبطت راسها
في الترابيزه وعرفتها مقامها تماما المهم التدريب خلص ورجعوا بيوتهم بس بنتنا فضلت مصممه ما تروحش المدرسه وطبعا اهلها ماعرفوش يعترضوا لا تعن وتهرب ثاني بس بالصدفه في مره لمحت عربيه دكتور شهاب وركزت انها قابلته كذا مره ففهمت انه بيراقبها عشان كده فضلت ماشيه وراه ولما وصلت عند بيته قدرت تميز ان في هناك فضائيين فالاثنين اتكلموا سوا والفضائيه حكت لها ان جوزها محبوس جوه عند الراجل المخبول ده واتفقت معاها تديها نص قوتها وتدخل لجوزها بعدها ودوري بقى تبقى تيجي تنقذهم انما الست عموما مش عايزه تسيب جوزها ونصحتها تفضل عامله نفسها شوان عشان ما يتشك فيها فبطلته
سالتها ليه بتعمل كل ده علشان جوزها فقالت لها لما تحبي بجد هتضحي بكل حاجه عشان حبيبك فخدت عهد انها ما تحبش غير كوكبها لان شكل الحب اللي بيقولوا عليه ده ما بيجيش من وراه خير بدليل ان دكتور شهاب خد كل قوه الفضائيه وجوزها لما رجعت البيت بقى حاولت تعمل فيها اشوان بس لقت اخوها عمل فيها مقلب كالعاده فما استحملتش وضربته جابت اجله وبرده صيحي مش عارف راح اوضته ازاي ومتعور كده ليه ثاني يوم بقى راحت المدرسه وقررت تعيش زي شوان عشان دكتور شهاب ما يقرفها وعلى حظها كان في امتحان وهنا خلوني اقول حاجتين اول حاجه
ان احنا عندنا بطل غشاش هكر موقع المدرسه وجاب الامتحان فطبعا طلع الاول وتاني حاجه ان دوري ما حلتش حاجه لانها ما ذاكرتش خالص بس شطارتها بانت لما لما حلت معادله على السبوره وشرحتها احسن من المستر بتاعها والفصل كله كان مبهور بيها الا المستر عشان اعتبرها بتدخل في شغله وقام باعد جايب مامتها يقول لها شوفي بنتك فقالت له بنتي حلوه وزي القمر يا مستر وقبل ما تمشي وصت دوري على نفسها وقالت لها انها هتساعد دايما فاثرت لان عمر ما بني ادم على الكوكب ده عرض عليها يساعدها وبالصدفه وهي معديه لقيت صاحبتها بتعيط فافتكرتك بيضايقها لكن لقيتها
بتتفرج على فيلم وبتعيط عادي فخدتها بيتها وطلبت منها تشرح لها مشاعر البني ادمين عقده دي وفعلا علمتها كل حاجه محتاجه تعرفها وبعدها بقى اللاب بتاع اخوها باظ وراحت تجيب واحد جديد وعندها امل رهيب يوصلها بكوكبها بس طبعا لقيته بفلوس وهي معهاش فلوس فاشتغلت حلالت واجب للمدرسه كلها مقابل فلوس عشان تجمع ثمنه وبعيدا عن ان المس قفشت الحكايه يعني بس ان شغالها ده حس صاحبتها انها بتبعد عنها وزعلت منها وصحيح بنتنا ما فهمتش هي زعلانه ليه بس جابت لها ورد ثاني يوم وصالحتها ودي ما كانتش اهم حاجه حصلت في اليوم لانهم امتحنوا امتحان جديد ودوري طلعت
الاولى المره دي رغم ان لان جاوب الامتحان برده وطبعا ده نرفزه جدا عشان عمر ما حد علي عليه وبسبب درجاتها دي ودوها فصل متفوقين وقعدو جنبه في نفس الديسك ودي حاجه ما عجبته نهائي وفي اخر اليوم كانت مروحه مع اخوها بس اتفاجئت لما شافت عربيه دكتور شهاب قدام المدرسه وفهمت انه لسه بيراقبها فحس ان الموضوع بدا يبقى خطير ومحتاجه لاب توب بسرعه توصله بالكوكب بتاعها ماعرفش ازاي يعني بس ربنا يسهل لها عشان كده راحت تشتغل في السينما اللي بيشتغل فيها لان وط طبعا ما طاقش نفسه خالص لما لقاها في وشه في الشغل وفي المدرسه بالذات
بقى لما الاثنين جريوا ورا حرامي في السينما او بمعنى اصح هو بس اللي جري وفهد عشان بطلتنا استخدمت قوتها الخارقه والاثنين جابوه من افاه فالمدير كافئ هي بقى تسكت خالص قالت له خد فلوسك منه يا فندم عشان الباشا وقع علب فشار وخمسه قهوه وهو بيجري فخدها فعلا وكوش هي على باقي الفلوس ثاني يوم في المدرسه بقى لقي دكتور شهاب ثاني فوقفت اتكلمت معاه وقالت له عايز ايه وهو حاول يتكلم من تحت لتحت بس برده عمل عبيطه وخدت اخوها ومشيت وبالليل لما راحت السينما لقيت المدير عايزهم يساعدوا واحد يتقدم لواحده في السينما فبطلنا قال ينتقم منها
على الفلوس اللي ضيعتها عليه وخلى الناس تفتكر ان الراجل بيتقدم لها هي وعمل له مشاكل مع خطيبته عشان بس يضايقها فالمدير هزق جامد وهي روحت البيت فكرت في البنت وهي بتعيط وفهمت انها لما عيطت قبل كده عيطت عشان كوكبها وحشها وان الناس على الارض عادي يعيطوا على الناس العزاز عليهم فراحت له ثاني يوم قالت له صلح اللي بوظته واعتذر للبنت اللي اتكسر قلبها فلقا لاول مره عندها دم وبتحس عشان كده سمع كلامها وعوض العرسان ماديا كمان وساعتها استغرب جدا لما لقى دوري بتقول له عفارم عليك حساها قديمه شويه بس تطلع منها هي عادي وبرده ماعرفش
دي معلومه مهمه ولا لا بس عقبكم كده بطلتنا دخلت تيم المشجعات بدل صاحبتها اللي اتصابت وبقت اشطر واحده في الفريق ولا عزاء للشريره واصحابها شفتوا بعد ما بطلت تعمل قطتين وفكت شعرها الدنيا بقت اسهل ازاي خلونا في المهم بالليل في الشغل في ولد تاه عندهم في المول فبطلنا جابه لها تله لحد ما يلاقوا اهله وفعلا فضلت تلاعبوا لحد ما اهله جم وهم اساسا متخانقين وكل واحد بيلوم الثاني على ضياع الولد فلان هب فيهم وقال لهم بطلوا خناق قدامه عشان الاطفال عمرها ما بتنسى وهيكبر ويبقى شحط وبرده مش هينسى كل خناقك وكان واضح قوي انه بيتكلم
عن نفسه وان ما فيش حاجه اسمها بكره يكبر وينسى عشان كده بعد ما مشيوا قعدوا الاثنين في الجنينه يتكلموا شويه هو يحكي عن طرق التربيه القديمه اللي عقدت العيال وهي تحكي عن الوحده وعمايلها لانها طبعا حاسه نفسها وحيده في الكوكب ده والحوار ده قربهم من بعض اكتر وخلاه يعزمها على حاجه تشربها ثاني يوم كمان اما اخوها فكان مركب كاميرا عشان يعرف لما بتبح على دماغه كده بتعملها ازاي واكتشف بقى قوتها الخارقه وواجهها بيها صوت وصوره فكسرت الفلاشه وقالت له انا سوبر ومان يا سيدي المراه الحديديه او مدام ناديه الجندي سميني زي ما تسميني وفي الاخر
برده ما حدش هيصدقك فتل شاني عشانك مش عشاني واظن واضح قوي على وشه انه هينفذ كلامها بعدها بقى بنعرف ان في ناس ثانيين خالص بتوع بوكس بيراقبونا وشايفين غريبه جدا وقوتها اغرب وصحيح غرضهم مش معروف لحد دلوقتي بس قلبي بيقول لي ان فيهم الخير مش زي دكتور شهاب اللي بالمناسبه يعني اخوها شافه وهو بيدور على جوجل وما فهمش قوي الراجل الخطير ده ايه علاقته باخته اللي بقت اخطر منه ومسيب ركبه المهم في يوم وقع بلسانه قدامها وقال انه ممكن يفتن عليها فمسكت و خنقته وقالت له اياك ثم اياك فقال لها هو انت الواحد ما يعرفش
يهزر معاكي ابدا انا بس عايزه اعرف انت تبع ادوار كولين ولا فصيله دومين جون انت ما شفتيش المسلسل ولا ايه ايه فقالت له لا انا العفركوش وسابته لدماغه وقامت ما هي اكيد يعني مش هتقول سرها الواحد شبه عاطف بتاع فيلم الناظر والا يبقى عيب في حق الفضائيين كلهم وتاني يوم في المدرسه الشريره كانت زعلانه عشان بطلتنا خدت مكانها في العرض فلان سالها ليه خدت الدور وما سابته لهاش فقالت له والله انا اللي شاطره واتحب ومش انا اللي قلت لهم يغيروها وبعدها بقى جت لهم في السينما ممثله معروفه عندها عرض خاص هناك بس طبعا ده ماهمش
بطلتنا في حاجه انما لما دخلت الحمام لقت واحده من اللي شغالين معاها بتعيط وبتقول لها ان ما حدش عامل لها حساب ففهمت ان الممثله دي بتعاملها وحش فدخلت عليها كسرت المكان وضربت البادي جارد بتاعتها وقلبت الدنيا وبعد ما الخناقه خلصت لان راح لها وقال لها ما ينفعش ايدك تبقى سابقه عقلك وايه اللي هتحصل مشاكل كتير بس فعلا المشاكل حصلت والممثله طردت البنت فجت حسبنت عليها ولا كانها ساعدتها ودوري كمان المدير طردها وراح حلم اللاب توب بس ابننا دعمها واداها بوكيه ورد الوداع وقال لها بالتوفيق في شغل ثاني بس من غير ما تمدي ايدك على حد
وما خبيش عليك وهي كانت زعلانه من جواها وشايفه نفسها فشل بس كتبت على نفسها وقالت اهو شغل وراح اما لان فسمع له كلمتين من باباه بعد ما عرف اللي عملته دوري في الشغل وقال له البنت المتشرده دي يا ريت ما تتعامل معاها ثاني وانا مشغلك في السينما بس عشان تجيبها من تحت قوي مش عشان تتصاحب لي على واحده بلطجيه وقامت خناقه اباء وابناء من بتاعه انا حر ومن حق اختار صحابي والرد الكليشيه بتاعها دايما بيكون انا ابوك وعارف مصلحتك اكتر منك وانتم عارفين يعني بتنتهي مفتوحه دايما المهم اخوها بقى لما عرف انها بقت مطروده صعبت
عليه واداها حاجات كان مجمعها غاليه عنده قوي من العابه وقال لها ما تجيبش سيره لاهلهم انهم عنده فبسطت وحست ان عاطف اخوها ده لطيف عادي ومش وحش قوي زي ما كانت فاكره بس رجعت تقول لنفسها ما تخبيش يا دوري وابع تنسي ان رحلتك فرديه وماحدش هينفعك وهوب ثاني يوم لاقوا دكتور شهاب عندهم في البيت وعامل فيها راجل بيشتري هدوم مستعمله ففهم اخوها انه ده الراجل الخطير وقعدوا الاثنين يتكلموا في الحمام وكانوا قلقانين قوي انه جه برجليه ورغم ده كله دوري ما حكش لاخوها عن دكتور الشهاب بس فهمته انه خطير وخلاص ولما اتغدى معاهم فضل يلقح
بالكلام ويقول لها تعالي معايا مصنعي افرجه لك ففهمت انه يقصد بيته اللي بيخطف فيه الفضائيين فرفضت على طول وقالت له الناس هناك ما بتروحش بمزاجها وفضلت تلق حاليه لحد ما مشي وطبعا اهلها خسروا الفلوس اللي كانوا هياخدوها منه بس مامتها قالت لها فداكي وهو كده كده راجل مش مريح بربع جنيه فبسطت ان اهلها قلبهم عليها وعلى مصلحتها بس زي ما انتم عارفين دكتور شهاب دايما بيجي ورا المصايب عشان كده اهلها اكتشفوا حوار الحاجات اللي اخوها مخبيها ورجعت من المدرسه ثاني يوم لقيتهم متخانقين معاه لما لاقوها وهو افتكر ان دوري باعته واكيد ما صدقها مهما قالت
ان مش هي اللي طلعت الحاجات ووريتها لاهله وقال لها انه مش فارق معاه تطلع انس ولا جن هو كده كده مش راجع بيتهم ده تاني ودي كانت اول مره بطلتنا تحس فيها انها حقيقي مالهاش لازمه او لا هي ما لحقتش تحس عشان دكتور شهاب خطفها على طول وكان عنده امل يشفط طاقتها زي باقي الفضائيين بس هي كانت مفتحه وقدرت تسرق منه الات الشفط اللي كان بيستخدمها فمعرفش يعمل معاها حاجه وهي اللي عملت الحقيقه وجابت اخره خالص وخرجت صخ سليم انما برده ما لحقتش تقعد ساعتين في هدوء عشان عرفت ان اخوها في بلطجيه ملمومين عليه وشمرت
بقى وراحت تشوف ه تعجن كام واحد النهارده وفعلا راحت ضربتهم وانقذت اخوها وتصالحوا ورجعوا احسن من الاول وراح كمان يشجعها في مسابقه التشجيع هو ولان ووقتها الشريره زعلت عشان بطلنا كان جاي مخصوص يشجع دوري وما عبرها هي ولا كانها موجوده وبعدها بقى دوري قابلت فضائي زيها ولقت الفضائيين في الغربه بيحسوا ببعض وكانت فر وهي بتسمع حكايه الفضائي بلدياتها ولقت نفسها محظوظه لانه عايش لوحده وهي حظها كان حلو ولقت نفسها وسط بيت وعيله وفرحت اكتر لما لقتيت اهلها بيحتفلوا بيها عشان فريق المشجعات بتاعها فاز وبعدها خرجت تتمشى مع اخوها ولقيته بيقول لها ان ايا كان هي
جت منين بس يا ريت تعتبر بيتهم بيتها لحد ما ترجع وده كان عرض لطيف قوي منه الحقيقه وبعدين طلعت على نادي ملاكمه لقت الاعلام بتاعه وطلعت صاحبته الست اللي متابعاها واللي بالمناسبه كانت بادي جارد الممثله وقبلتها تشتغل معاهم هناك المهم بعدها المدرسه قررت تعمل امتحان تجريبي في الكمبيوتر للناس اللي عايزين يسافروا منحه الاي تي في امريكا والحقيقه بطلتنا كانت هترفض تشارك بس اول ما لقت ان الحكايه فيها لاب توبات وافقت على طول وقالت انا معاكم وساعتها بطلنا هو كمان صمم يسافر بس مشكلته الوحيده كانت ان الشريره معهاش فلوس تسافر امريكا فعمل هاكينج وسرق لها الامتحان
عشان تنجح وتاخد المنحه انما المره دي اتقفش قدام المدرسه كلها وابوه ج هزها قدام العيال كلهم وهنا الولد فاض بيه وقال انه عملها كتير عشان يطلع الاول وما يسمعو كلمتين من ابوه ويشوفه دايما راضي عنه انما الحاج ما اثرش بكلامه وكمل زعيق وفضايح عادي وفي اخر اليوم الشرير اعتذرت له انها سكتت وما قالتش انه عمل كده عشانها عشان خافت تتاخد في الرجلين وبعدها بقى بطلتنا قعدت تتكلم مع علان وتساله في التكنولوجيا اللي مقتني عنها الوسيله الوحيده اللي ممكن تربطها بكوكبها ونصحته كمان يعيش لنفسه وما يضطر يعمل حاجات عشان يرضي غيره فبدا يذاكر كويس عشان ينجح
بمجهوده ومع الوقت فرصه السفر كانت من نصيب الشريره لانها فعلا اجتهدت وانتم عارفين بط قلبه كوافير فخد دوري وراحوا يشتروا لها هديه يديها لها قبل ما تسافر وكان ناوي يعني يلمح لها انه بيحبها اه اه ما هو طلع بيكراش على الشريره وانا نايمه على وداني انما هي اللي صديته وقالت له المسافات هتبعدنا فبلاش ندخل في حاجه من الاول وقامت رزعه بلوك صدمه خالص فدوري لما عرفت كده خدته دربته بوكس عشان يفرغ طاقته وده قربهم شويه من بعض وفي مره اتمنوا ان الدنيا تجمعهم بالناس اللي وحشوه وفي حاله لان يعني هتكون مامته اللي المفروض ماتت في
حادثه عربيه بس الغريب ان وهو في الشارع في واحده نسخه منها واختفت على طول فراح لباباه يتاكد اذا كان ماكدبش عليه وقال له انها ماتت مثلا فبابا طلع له صورتها وقال له دي مامتك وانا ما كذبتش عليك لما قلت انها ماتت ففكر بقى ان دي كلها مجرد هلاوس اما دوري فكانت مشغوله بحرامي دخل نادي البوكس وضرب البودي جارد ومسكته ده شملته طبعا عشان يحرم يقرب من المكان ثاني وبعدها على طول عرفت ان مامتها الرئه بتاعتها تعبانه وفي المستشفى فزعلت عليها قوي وزعلت اكتر لما لقت ان قوتها ما تكفيش تعالجها وانها اساسا لو ما رجعتش كوكبها
خلال شهر شهرين هتدخل في غيبوبه ما تصحا منها فيعني طريقها مسدود ولا كانه معاد خروج الموظفين بس بطلنا لما عرف وساه وحكى لها هو كمان عن مامته اللي ماتت وهو صغير وعن الست اللي شافها فلقها بتسمعه وبترد زي ما تكون واحده كبيره وشكرته انه شاركها من قلبه يعني ولما لقيته بيقول عنها كبيره قالت له ايوه يا اسطى ما انا عندي 200 مليون سنه بس هو طبعا ما صدقها ش ورمى قفيه سخيف كانه ما سمعش حاجه فهي ما اهتمتش يعني لانها كانت هتموت وتلاقي الحرامي اللي دخل نادي البوكس وتعرف هو مين بس بصراحه يا ريتها ما
عرفت لق انه طلع واحد معاهم في النادي عادي والبودي جارد كانت بتختبر مش اكتر فقلبت عليها خالص وقالت لها انها كده خدعتها مش اختبرتها وكانت مخنوقه قوي من البشر اللي بيكدبوا بلا هدف دول وبعدها راحت تزور مامتها وقعدت بقى تتكلم مع جوزها ويفكر قد ايه مامتها ضحت عل شانها وحبتها اكتر من اي حاجه فالبنت قالت ما بدهاش بقى لان الدنيا كانت بايظه والدكتور اللي المفروض يعالجها الناس عليه طوابير ومش فاضي فراحت له بنفسها وعملت له رعب قدام المستشفى كلها عشان يوافق يعالج مامتها وطبعا خدوها على الاسم هي ومامتها العيانه يا عيني عشان يقولوا لها بص
يا فندم بنتك بتعمل ايه ومضوه على محضر عدم تعرض للدكتور وبعد ما رجعوا المستشفى مامتها خلتها توعدها ما تتهورش ثاني وهي كفايه عليها تشوف بنتها سعيده وهنا حست دوري ان بقى ليها ام فعلا وان الحياه على الارض مش وحشه زي ما كانت فاكره اما بطلنا وباباه ف علاقتهم اتحسنت شويه بعد ما باباه صارحه ان هو كمان ساعات بيحس انه شاف مامته من كتر ما هي وحشاه فعادي يعني بتحصل يا حبيبي وبيني وبينكم لان هو كمان شايف انها مجرد هلاوس لانها مستحيل يعني ما تكونش ماتت وبعدها بقى ابطالنا بيرو يروحوا متحف سوا وبالصدفه كده دوري بتشوف
كائن منقرض كان عايش معاها على كوكبها فقالت خدني الحنين بعد السنين جابني هنا وقعدت تعيط وهي بتشرح لباقي الناس عن الكائن ده وكانوا متفاجئين انها عارفه معلومات ما حدش يعرفها زي ما تكون كانت بتشرب معاه قهوه كل يوم الصبح ولان لما لاحظ انها متعلقه بالكائن ده قوي جاب لها مداليا شكله عشان تفضل شايفاه على طول ودي كانت احلى هديه ممكن حد يجيبها لها وتاني يوم بتحس بطلتنا ان حاله مامتها بتسوق وما فيش فايده فكانت هتجاوب وتديها من قوتها انما الحمد لله الدكتور اتلحلح معانا وقرر يعمل لها العمليه لياخد علقه ثانيه والحمد لله العمليه نجحت ومامتها
بقت زي الفل وخرجوا سوا كمان لما شدت حلها زي اي ام وبنتها وساعتها دوري ما كانش على بالها ان في حاجه كبيره قوي مستنياها وهي ان نادي الملاكمه ما طلعش مجرد نادي ملاكمه وكانوا بيختبرها كل ده عشان هم اساسا منظمه سريه وعايزين يدموع ليهم فهي بصراحه ما اتخضت قوي لانها طلعت شكه فيهم من زمان ووافقت تشتغل معاهم كمان اول ما عرفت ان عندهم لاب توبات واجهزه ممكن توصلها بكوكبها وانتم عارفين شطارت دوري بقى وكفائتها اللي اثبتتها من اول يوم اما لان ف للمره الثانيه يشوف نفس الست اللي شبه مامته وبرده بتختفي على طول فما بقاش
فاهم دي هلاوس ولا في حد بيلعبه وفضل يدور عليها بلا هدف لحد ما تعب وزهق انما لسه مخه شغال وحيران على عكس دور اللي كانت فاكره نفسها هتبطل حيره لما تروح مقر المنظمه بالليل في السر عشان تحاول توصل الكمبيوتر بكوكبها بس للاسف فشلت والانذارات صفرت واللي ما عفش انها دخلت في السر عرف وكانت هتحصل مشكله في الشغل بس استخدمت قوتها وصل لاحت كل حاجه وبعدين اغمى عليها لما جابت اخرها ولما فاقت كرموها عشان حلت لهم المشكله بعيدا يعني عن انها قالت حجه عبيطه لما سالوها كانت بتعمل ايه في المقر بالليل وقالوا لها ما تروحش هناك
من غير اذن ثاني وبالليل بتعرف ان فاض لها 100 يوم بس على الارض وده معناه انها لازم تتواصل مع كوكبها قبل ما يخلصوا والا هتنام للابد وفي نفس اللحظه بتوصل لها مهمه تامين جديده مع المقر وبتكون بالصدفه البحته في بيت ابو لان وما بتعرفش ده غير لما بتفتكر لان حرامي وبتمسك فبيطلع ابن صاحب البيت عادي وهو بس اللي بيلبس لبس واحد متجدد له اربع ايام على ذمه التحقيق فاللي در بتاعتها قالت لها امني لان وخليكي معاه فهي ما صدقت شافت الكمبيوتر بتاعه شبطت فيه وقالت له هبقى اجيلك ثاني العب عليه هي طبعا كدابه وعايزه تجرب
توصله بس هو قال لها بيس بما اننا انتيم يعني وهستناك في اي وقت فراحت له ثاني فعلا ويومها قعدوا يتفرجوا سوا على فيلم فيه فضائيين وعيطت في اخره لما الفضائي مشي فانتم عارفين لان بيحب الدعم زي عينيه فبس عشان هو اللي بيعيط بيبوس وم بيدي له مناديل لا بس الحمد لله ان جت فيها لانها ما فهمتش هو عمل ايه اساسا واحده غيرها كانت اديت له ق الم معتبر والله بس هو قال لها انه بسها كنوع من انواع المواساه يعني عشان كان خايف على نفسه منها وهي يا حبيبتي غلبانه وبتصدق اي حاجه فلما رجعت البيت لقت
اخوها بيصيح وعنده مشكله بسيته وقالت له انها كده بتواسي ففهم ان في حد ضحك عليها وهي صدقته عادي ما هو هي كده هي هتبقى دخلت في سكه عيب وحرام خالص فقال ما فيش غيره لان اللي بتخرج معاه وراح بقى ساله انت قلت لاختي ايه بالظبط ولا عملت فيها ايه فا ابننا اعترف من غير مجهود وقال له انه عمل كده عشان بيحبها وهي اللي مش فاهمه اي حاجه فعطف اخوها اتنرفز وقال له انت لو اخر راجل في الدنيا مش هحب ابدا انك تبقى جوز اختي وهو الولد الحقيقه فضل مكسوف منها شويه بس رجع المدرسه لقاها قاعده
على الكمبيوتر بتاعه عادي ولا كانها قاعده في اوضتها وقربهم ده كان منرفز اخوها قوي لانه عارف انها مش صداقه بريئه زي ما دوري فاهمه فبدا يقرب منها وخدها معاه تلعب جيمز هو واصحابه وطبعا بقت كوين القاعده وهي اللي بتقول اكشن وهم وراها وفي يوم وهي قاعده معاهم في السايبر جال لها فضائي عايش على الارض يسالها هي من انهي كوكب وطلع هو من كوكب تاني خالص وللاسف ما يعرفش ازاي تقدر تتواصل مع كوكبها بس قال لها رحله سعيده على كوكب الارض وهتتبسط معانا هنا قوي وللحق هي كانت مبسوطه انما الوقت هو اللي بيجري منها اما اخوها
فما قدرش يخلص من لان برده ولقاه ماشي ورا اخته في كل حته ف تحدوا بعض ودخلوا سوا تحدي اكل لو كانوا رفعوه على اليوتيوب كان جاب فيوز قد كده وكل ده عشان يشوفوا مين اجمد من الثاني لحد ما الاثنين فيسوافا دوش اي حاجه غير انهم جالهم تلبك معوي المهم هي لمت الموضوع وخدت لان معاهم يلعب جيمز وبعدها طلعوا الاثنين يتمشوا بالعند في اخوها وبالصدفه وقع بلسانه وقال لها انا ماسك عليكي سيديهات فهي افتكرت ايام المجد في الكوكب وافتكرته كشف سرها فمسكت من قميصه ماسكه وقعت قلبه خالص ووقعته هو شخصيا وسابته في الاخر لما عرفت ان
الحكايه كلها مجرد فيديو ليها وهي بتغني وبعدها غير الموضوع وسالها ليه مسميه نفسها دوري في اللعبه اللي بيلعبوها فقالت له ما تركزش عشان ما تهزش وكالعاده سابته لدماغه هي مش هتقول له يعني انها بتحن ل كوكبها مثلا اما دكتور شهاب فظهر تاني فجاه لما راح يقابل الراجل اللي بنتنا سرقت منه قالت صيد الفضائيين والراجل ساعتها فتن على دوري وقال له هي يا باشا اللي سرقت مني الاله وبوظت لك شغلك كله واكيد يعني دكتور شهاب مش هينو لها على خير ابدا فادعوا لها تخلص من شره او هو تشيلوا عربيه ايهما اقرب يعني المهم بعدها تيم الجيمز
كلهم فازوا في مسابقه والعيال في المدرسه قعدوا يقولوا عليهم فشل وسايبين مذاكرتهم رغم ان دوري طالعه الاولى فالمدير بعت لهم وساعتها قالوا فيها استدعاء ولي امر بس الراجل طلع مبسوط بيهم وبيش جع عادي على شرط يجيبوا درجات عاليه في المدرسه اما دكتور شهاب فكان جاب اصلها وفصلها وعرف انها قويه جدا وما يقدرش يهزمها بس لو عايزين راي يعني انا شايفه اننا نقلق عليها عشان ده راجل مخبول وانا ما اضمنش بس سيبكم منه وخلونا مع ابطالنا اللي خلاص بقوا مقضيين معظم الوقت في بيت لان وما عندهمش محتوى غير الكواكب والنجوم والمدرسه كلها لاحظت انهم قربوا زياده
من بعض فصاحبه الشريره راحت تتخانق مع لان وتقول له ان الشريره حاولت تكلمه كتير من امريكا وهو ما عبرها عشان مشغول مع الست شوان هانم ف علميا يعني شاف كلامها صح ونشوان دلوقتي هي اللي واخده كل عقله لكن برده قال يعمل باصله ويتصل بالشرير يطمن عليها انما ما ردتش عليه وشكلها كده بتردها له المهم بعدها بقى اخوها رضي عن لان عشان لقاه شاطر وهذاكر له وهما الثلاثه عملوا شيله سوا وده نفعهم في مسابقه الجيمز الاخيره وكسبوا المركز الاول كمان بس اللي فرح بنتنا يومها ان لان بدا يناديها دوري زي اسمها في اللعبه وصراحه باسم الدلع
اللي كانت مامته بتدلع بيه بس طبعا خلاه سر بينهم عشان كاريزمتك وكده فلما روحت وحكت ده في الفيديوهات بتاعتها قالت ان اكيد هيجي يوم تحكي فيه اللين كل الحقيقه وبعدها بقى بطلنا كان مصر انها تدخل مسابقه الغنى لانها اكيد هتطلع موهوبه زي ما هي موهوبه في كل حاجه وبالمره يعني اعتذر لها لو كان عاملها وحش زمان فقالت له ولا يهمك انا كده كده فقدت ذاكرتي بس كنت اسمع اني ملزقه قوي فحقك يعني المهم صاحبتها خدتها تشوف بتعرف تغني ولا ايه وطلعت اخرها تغني لا تقول لي اه ولا اقول لك فلقت ان الموضوع صعب قوي وخطر
على حواس البني ادمين وفي الوقت ده كان بط شاف الست اللي شبه مامته وفضل يجري ورا التاكس اللي هي فيه لحد ما لحقها وسبراي طلعت مامته فعلا وابوه طلع معيشه في كتبه كبيره وقعد بقى يلوم مامته انها سابته وكدبت عليه وهي زي اي ام بتسيب ابنها قالت له كنت خايفه من ابوك وكلام انا شخصيا ما ببلعه هوش بس الولد عامه ساب بيت ابوه واتحرر منه خالص وفي وسط النكد اللي هو فيه ده كانت صاحبتها خدتها لواحده بتعلم الغنى يمكن تنقذ ما يمكن انقاذه وبعدها دوريا قعدت مع لان يحكي لها عن مامته وحياته الجديده معاها وقال
لها صحيح كنت زعلان منها بس الام ام برده وهي بالليل قعدت تفكر مع نفسها ولقت ان لو جه يوم مشيت فيه من كوكب الارض عمرها ما هتنسى الناس اللي حبوها هنا اما دكتور شهاب ربنا خلصنا منه كان جهز سلاح جديد قرر يصطاد بيه دوري في مسابقه الغن وفعلا بعد ما صدعت الناس بصوتها الوحش وج لان انقذ الموقف وغنى معاها يا سلام على حبي وحبك النور قطع عليهم مره واحده فحس ان الحكايه فيها انه واحساسها كان في محله عشان الناس لما مشيت والمكان فضي عليهم دكتور شهاب حاول يصطادها وهي حاولت تتحد ده بقوتها وهوب لقت لان
جاي يحميها من بتاعه كانت هتقع على دماغها فحميته هي بقوتها فغم عليه من الصدمه وكملت هي في صراع الخير والشر مع دكتور شهاب لحد ما اتهد ووقع بس هي كمان قوتها كانت بح وتخيلت انها هتغمض عينيها ومش هتفتحها ثاني وقبل ما تروح في الغيبوبه فضلت تفتكر كل ذكرياتها الحلوه مع لان وصاحبتها واهلها وزي ما كنا متوقعين دوري دخلت في غيبوبه ولا اهلها ولا الدكاتره عارفين عندها ايه وحتى غيبوبتها غريبه وما عدتش على الدكتور قبل كده بس البودي جارد رقبه دكتور شهاب وعرفت ان ده اللي كان بيطارد واكيد له يد في اللي حصل لها واخوها بقى
ما كانش طايق لان ولما لقاه عندها في المستشفى قال له منك لله انت السبب لانها لو ما كانتش انقذتك ما كانش ده حصل طبعا بيقول كده عشان عارف اللي فيها وفاهم ان دوري خلصت قوتها على انقاذه انما لان في الطراوه ومش دريان باي حاجه بتحصل على عكس اخوها اللي فضل يعيط جنبها ومش طالب غير معجزه تحصل واخته تبقى بخير بس تاخده المفاجاه عمو ابو لان طلع ليه في الفضائيين ولقى صخره المفروض انها جزء من كوكب دوري ده غير ان الراجل ال بتاعه خطف دكتور شهاب عشان يعمل عليه تجارب بعد ما طالته قوه دوري والراجل من
بعدها ما بقاش قادر يتعرض لاي دوء تسلم ايدك يا دوري والله وبتعدي سنين وبنتنا لسه في غيبوبه وكل حبايبها بيتنو على رعايتها وبنلاقي بطلنا دخل كليه الطب وحسن علاقته مع باباه بس لسه عايش مع مامته وعلاقتهم سوا مستقره وزيه زي اي بطل اول ما بيحصل حدث كبير في حياته بيرفع شعره او بيوقفوا زي ما انتم شايفين كده قال يعني الواد كبر بس الحلو انه مواظب على زياره بنتنا وبيحط لها كريمات ومظبطها على على الاخر اه اصل كله الا بشره المريضه برده المهم بيطمن عليها وبيخرج عشان يدخل بعده واحد مريب بنعرف ان واحد اسمه يزك بلطجي
كوكب شقيق جنب كوكب دوري وابعدوا عنه احسن لا يطلع ليزر من عينيه زي اللي بيطلعه على البنت المسكينه دلوقتي بس الحمد لله مامتها دخلت في الوقت المناسب وما لحقش يعمل لها حاجه والحقيقه لسه ما حدش عارف استاذ نيزك ده كمان عايز منها ايه بس في وسط ده كله كان دكتورنا الحساس واقف بيحكي للدفعه كلها انه دخل طب عشان يعالج صاحبته اللي في الغيبوبه وحالت مالهاش ملامح ولو يطول يجيب لها نجمه من السما مش هيتاخر طب باشا على فكره كانت هتفلس في ايد نازك من شويه انا بقول لك بس للعلم يعني المهم مع الوقت بدات تحصل
تغيرات بالصخره اللي موجوده في معمل ابو لان ومع كل تغيير بيحصل ادراك دوري بيعلى وبتبدا تحلم بكوكبها وذكرياتها على الارض واتوقع يعني دي اشاره كويسه وفي الوقت ده كان عمه ابو لان قرر يعرف ابنه على الباحثه الجديده اللي هيعين في شركته فتطلع مين بقى يا اد الشريره بتاعه زمان وساعتها هي اتفاجئت جدا انه بيعملها برسميه ونسي صداقتهم القديمه فده ما كانش مريح خالص للطرفين وتاني يوم بالليل المفروض ان لان هيستلم شيفت المناوبه من اخوها بس اتاخر حبه صغيرين وساعتها يزك سبقه وراح حقن بطلتنا بحاجه وخطفها شوف يا اخي كان معدي من جنبه وبطلنا ربنا يحميه
ولا الهوا وخد باله انها مش في اوضتها بعد الهنا بسنه بس جدع والله قدر يلحقها وينقذها ونيزك هرب منه على طول وهو واخوها عدوا يفكروا مين ده اللي ممكن يكون عايز يخطفها وليه اصلا وساعتها بقى كانوا الناس في المعمل بيحاولوا يفعلوا الصخره ويعرفوا اصلها وفصلها بس اول ما ده حصل دوري جالها تشنجات ما حدش عارف سببها وما هديتشي عت غيبوبتها غير بعد ما التجربه وقفت في المعمل ده غير ان يزك هو كمان مرتبط بالصخره وبيتحرك لا اراديا مع كل حركه ليها وده كلام ناس في علوم اسكندريه ما يخصناش في حاجه بس مضطرين نعرفوا يمكن بطلتنا
تصحى في الاخر ويفرحوا كلهم بس المهم دلوقتي ان امن المعمل جوازته واقفه على موضوع الصخره ده ومش راضيين يدوا له اجازه جواز لحد ما يعرفوا سر الصخره فراح جاب دم ماعرفش دم مين ده الحقيقه وحطه على الصخره فلزقت فيه ومات في ساعتها انما هم في المعمل كتموا على الموضوع وقرروا يحللوا الدم اللي على الصخره وفي الوقت ده نيزك كان قرر يفضل على الارض لحد ما يشوف اخره الموضوع ده ايه والمفاجاه يا اد ان دوري صحيت من الغيبوبه اول ما حصل تفاعل غريب في الصخره وطبعا كلهم اتخضو وفرحوا برجوعها واخوها ولان كالعاده كانوا واخدين بالهم منها
على الاخر وبنعرف ساعتها ان لان فعلا بيحبها لما صاحبه الشريره بتساله بيحب مين فيهم فقال لها ان الشريره مجرد صديقه انما دور حبه الوحيد وانا رايي انها توصل الرساله دي لصاحبتها عشان المسلسل مش ناقص مثلثات حب وكفايه علينا صراع الفضائيين اه بمناسبه الفضائيين الناس في المعمل لعبوا في الصخره ثاني وده طبعا اثر على دوري فال الجنونه اشتغلت وكانت على وشك تاذي اخوها لولا انهم وقفوا شغل فرجعت اني لطبيعتها واعتذرت له يعني لو كانت جابت له ساكته قلبيه ولا حاجه فقال لها عادي يا روحي شك الدبوس ولا يهمك ده انا كنت هموت بس المهم بتمر الايام
وبطلتها بتقدر تدخل معهد يليق بقدراتها الكثيره قوي وبتت جمع العيله كلها على الغدا ومعاهم لان اللي خلاص بقوا يعتبروه جوز بنتهم باعتبار ما سيكون يعني وهو بصراحه مش مبطل تلميحات يعني ده حتى خدها عرفها على مامته والست شكلها حبتها قوي وفي الجامعه بقى كانت حديث الطلبه وكلهم كانوا بيتكلموا عن غيبوبتها يعني ده حتى الدكتور بتاع المعمل اياه راح لها جمعتها لما عرف انها فاقت وكملت حياتها عادي وطلعوا اساسا اتقابلوا قبل كده يوم ماتش البوكس فعمل فيها اطيب واحد في المجره وقال لها لو احتجتي حاجه كلميني وكده انما هي برده فضلت شكه فيه وشكوكه زادت لما
النبات رجعت لها تاني وبدات تحس ان في حد بيلعب في السيتنج المهم بعدها بشويه هان راح لها الجامعه وفضل يقول لها انه كان مستنيها طول السنين دي تصحى عشان يعمل حاجات كتير قوي معاها ولسه العمر طويل قدامهم واتفق معاها يخرجوا اخر الاسبوع وساعتها اخوها حاس انها مش مجمعه اللي بيحصل فقال لها صباح الفل ده عايز يروح ديت معاكي وانتوا خلاص كبرتوا وانا ان شاء الله بقى خال العيال فهي استوعبت شويه وقالت له ان الامور دي بتحتاج وقت كان يعني السنين اللي نامت ما كانوش كفايه اول مره اشوف واحده عندها 200 مليون سنه ومحتاجه وقت او
استنوا هو شكل ما فيش وقت فعلا عشان نايز كتعرض لها وقال لها انا عارف انت مين وعايزك تديني كل قوتك في التو واللحظه فعملت عبيطه واتصرفت زي اي بني ادمه وقالت عليه مجنون ومشيت انما هو ما سكتش بعت لها ناس تهددها وقبل ما يلمسوها عملت فيها اغمى عليها عشان يتاكدوا انها ضعيفه فعلا وبعدين قال هو بقى اللي يعمل عبيط وحاول يمثل عليها الحب بس اخوها كان جاهز واتصل بلان يجي يلحق دوري قبل ما تتشقط فج خدها بسرعه وبرده قال على نايز ك عبيط في دماغه وخدها معاه بيته عشان كان عامل لها حفله على الضيق في
اوضه كده جايب فيها كل اصحابهم وهناك اعترف لها انه حبها من ايام التدريب العسكري بس كان بيكدب على نفسه انما هو دلوقتي متاكد من مشاعر وعايز يعيش معاها في كل زمان ومكان وطبعا كلامه ده ما نيمها طول الليل واخوها قلق الفجر لقاها سهرانه بتقول له شكلي كده سخنه وحرارتي عاليه فقال لها لا يا روحي دي حراره الحب هي اللي عاليه وكده تبقي بتحبي لان عادي فانكرت الاول بس اكتشفت بعد تفكير انها بتحبه فعلا ودي تبقى مصيبه لانها مش ناويه تكمل على الكوكب العمر كله ف دست على قلبها وبدات تتجنبه صحيح يا اولاد لو عندكم فضول
تعرفوا دكتور شهاب فين دلوقتي هقول لكم ان لسه محبوس في معمله واي تعرض للشمس بيحرقه تماما وكل تجاربه في العلاج بتفشل ويلا ادي اخره حشريه الانسان في امور الكواكب الشقيقه ودلوقتي خلونا مع دوري اللي قعدت مع صاحبتها بتاعه البوكس تشتكي لها انها وارد تكون بتحب لان بس خايفه تحبه اكتر عشان كده بتتجنن لو حصل حاجه كده ولا كده واضطرت تمشي فالموضوع هيبقى اصعب عليها وعليه فتقف الباب احسن ما دوبه وما خبيش عليك وطنط املان كانت حاسه ان دوري اصلا ما بتحبش ابنها وهو اللي واهم نفسه انما هو عمل نفسه مش واخد باله عشان مش ناقص
نكد انما كان مستنيه في الجامعه مقلب ثقيل قوي من نازك وهو ان حبسه في اوضه عشان يساوم دوري عليه عشان تدي له قوتها بس غير رايه تماما اول ما شاف انها تقدر تجيبه في شوال عادي وطلع ابننا من الاوضه وراح لدوري قال لها انا وكوكبي كله نفديكي بروحنا بس ما تقتلنيش ما تموتيني ما تاكلني فشكلها كده هتشغله عندها لحد ما يتعدل ويبطل ينشر شره على الناس كده المهم بعدها راح راحت قالت ليلان وحكى لها على اللي حصل وقال لها الباب طلع شراره زي اللي طلعت يوم ما انقذتيني قبل ما تدخلي في غيبوبه فمعلش بقى انا
عايزه افهم ايه اللي بيحصل بالظبط انما طبعا فهمته ان هو موهوم وبيتخانقو وهو سكران يمكن يوقعه بالكلام بس برده ما قالش حاجه مفيده قوي ولان فضل فاكر انه مكبر الموضوع ودماغه راحت لبعيد بطلتنا بقى كانت بدات تحس بشراره الصخره وصوت جواها بيقول لها انها موجوده في جامعتهم ازاي وفين ما تعرفش بس حست انها بتقرب للحقيقه شويه شويه المهم بعدها لان اتفق معاها يروحوا سوا الملاهي وهي عشان خايفه تضعف وتعلقوا بيها ل طعته هناك بالساعات وعلى ما فكرت تروح له صاحبتها كلمتها تشتكي لها من حبيبها اللي غرامه طلع اوهام ونصحتها لو لقت راجل بيحبها بجد تمسك
فيه عشان دول بقوا اقليه في الزمن ده فخلصت معاها كلام وراحت له على الملاهي واتبسطوا سوا بالالعاب ولسه يا دوب الراجل هيقول كلمتين قلبها عمل دمدم تكتك وقالت له سلام انا بقى وطلعت تجري عشان قوتها في اللحظه دي كانت هي اللي مسيطره عليها لانها لسه ومش عارفه تتحكم فيها فقضت رياضه يمكن تشد حيلها شويه وما تبقاش خفيفه وفي يوم وهي ماشيه لا بيها ولا عليها لقت مامته مع راجل غريب ما كانتش تعرف لسه انه جوزها وسمعتهم وعرفت من كلامهم ان الراجل ده شغله فلس في امريكا ومحتاج فلوس والمفروض طنط دي تجيب له فلوس من لان
فبنت هنا فاض بيها واستخدمت قوتها وصعقت جوزها وقالت لها تعالي لي بقى ي الليي ما يشرفنيش تبقي حماتي واحكي لي كنت هتسرق ابنك الغلبان ازاي فالست حكيت لها قصه المفروض انها مساويه وقالت لها من يجي اكتر من ع 20 سنه كنت مخطوبه لجوزي ده وبعدين ماما تعبت فعم ك ابولان اجبرني اتجوزه مقابل فلوس العمليه زي اي فيلم قديم فتخلت عن حبي وعشت لجوزي وابني بس هو طلع سايكو وشكاك بعيد عني فلما خطيبي الاولاني وضعه اتحسن سبت ابني وجوزي وسافرت له امريكا عشان العمر لحظه انت عارفه بس انا والله بحب ابني خالص خالص فقالت لها صادقه
يا طنط بس لو مش هيضايقك يعني تسيبي البلد انت وجوزك حالا ولان ده تبعدي عنه خالص وا اللي هتتسرق زيه بالظبط طبعا الست هتموت وتعرف مين وندر ومان اللي ابنها وقع فيها دي بس قالت لها اللي تؤمري بيه يا قمر وسابت له فعلا رساله وداع وقالت له انها مش راجعه تاني ومشيت عشان تتولى بنتنا مسؤوليه الطبطبه والمواساه فوعدها ان عمره ما هيسيبها ويمشي ومش هيكون نسخه ثانيه من مامته وبعدها بقى يا اد بنتنا بتقدر هي ونيزك انهم يدخلوا المعمل ويلاقوا الصخره بعد ما طبعا جابت كل الامن في شوال وعرفت ان الصخره دي هي اللي متحكمه
في حياتها وان وجودها معناه ان لسه في امل ترجع كوكبها والحقيقه يزج ما بيفهمش في الاول هي تقصد ايه بس لما بيفكر مع نفسه بيستوعب انها دوري اللي لسه فاكرينها في كوكبها بقى لهم 200 مليون سنه وبيحترم قوي وعندهم امل ترجع ففرحت قوي لما عرفت انها ما اتنست وخدت عهد على نفسها انها لازم ترجع كوكبها مهما حصل المهم في سبب اللي هي عملته في المعمل الدكتور اللي هناك اتجنن لانها مسحت ذاكره كل اللي شغالين هناك وما حدش عارف حصل ايه فبقى يشك في كل الناس حتى الشريره واصر يبص على الجواب اللي بطلنا كتبه لها زمان
عشان افتكروا ليه علاقه بشغلهم فلما لقاها مش جاسوسه ولا لقى ليها علاقه بالصخره اعتذر لها وسابها تمشي اما دوري فحاولت تدخل المعمل ثاني على انها متدربه بس الدكتور قال لها اسفين مش بنعين حد دلوقتي وراح حكى الموضوع لابو لان وقال له انه شاكك فيها وانها مش مريحه فيا سبحان الله هي في نفس الوقت تبقى عايزه تبسط لان اللي زعلان على فراق مامته فراحت معاه بيته يطبخه سوا واول ما باباه شافها راح اتكلم مع الدكتور وقال له دي ما شاء الله جت لحد بيتي فالدكتور قال له حلق عليها دي شكلها بتستغل ابنك واكيد عايزه توصل لحاجه
واتفقوا الاثنين يجيبوا اخرها وبعدها بقى دوري بعتت نيزك يجيب صاحبتها من المطار وشوفنا اسرع قصه حب في العالم اه والله حبوا بعض مسافه السكه وراحوا قالوا لهم انهم حبوا بعض من اول نظره فالبنت يا عيني ما عرفتش تشرح لهم ازاي ان الموضوع ضد الطبيعه وحاجه اشبه بتزاوج ضكر بط وقطه شيرازي وفي يوم كانوا كلهم سهرانين سوا وبعد ما السهره خلصت يزك استخدم قوته مع واحد وبالصوت فلان شافهم فما كانش عند يزك حل غير انه يخدره ويوديه على البحر لحد ما بنتنا جت افقدته ذاكرته ورجعته مكانه كانان ما حصلش حاجه بس هو فضل مستغرب وحس الحكايه
ليها علاقه بيها فراح بيتها وقعد يدور في لابها وان ان ان شاف فيديو من فيديوهاتها وسمعها بتتكلم كانها ضيفه على الكوكب وسمع كمان حوار مامته فخلى حد يساعده وعرف مكانها وراح لها اداها الفلوس اللي محتاجاها وقال لها ده اخرك معايا وسلمي لي على الامومه بس ما تقلقوش راح اتخانق مع ابوه عشان لقاب يراقبه والولد لو عليه يسيب لهم البلد باللي فيها اما هي فعرفت من اهلها انه دخل اوضتها وشاف اللاب توب وكان باين قوي انه شاف فيديوهات وعرف انها من كوكب ثاني بس الحقيقه لان كان حاسس نفسه عبيط ومش فاهم كوكب ايه بس فهم انها
مش عايزه حاجه وحشه تحصل له وان امره يهمها ورغم كده هيفضل شايفها غامضه فالموضوع كله كان ملخبطه وما كانش بيرد على مكالماتها خالص وفي الوقت ده صاحبه الشريره حردت انها تقرب من لان في لحظاته العصيبه وهو اكيد مش هينسى حب زمان يعني وهيحان للماضي ورغم انها كانت مقتنعه فعلا انه بيحب دوري بس اجبرته يخرج معاها بالعافيه فعلا انما هو ما كانش فيه على باله غير بطلتنا اللي مشاعره تجاه اهم عنده من اي ذكريات ثانيه وفضلت شاغله باله طول الخروجه اما دوري فكانت بتنفذ نصيحه اخوها وهي انها تسيب لان ياخد وقته وهو هيلين لوحده فقضت يومها
بصه للسقف وكان عندها امل يكون الاتصال اللي جايل لها ده منه بس طلع دكتور المعمل وقال لها مبروك يا انسه هندربك معانا وطبعا عشان تفضل تحت عينيه وهو وابو لان يعرفوا حكايتها ايه لان بقى وقتها كان راح لصاحبتها يسالها عن الدايفينج اللي عملته بنتنا قبل كده ومن بعدها حالها اتشقلب وما كانش مصدق ان حاجه زي دي ممكن تغير انسان للدرجه دي يعني ففضل يدور ويروح لدكاتره اعصاب ويشوف حالات الغيبوبه غيرتهم انما برده كان حاسس ان في لغز كبير ويا روحي هو كان في وادي وهي كانت في وادي ثاني بتحارب الشريره بنظراتها لما لقيتها معاها في
المعمل وكلام من تحت لتحت كده مالوش اي علاقه بالبالطو الابيض اللي هم لابسينه بس كان معروف عن الشريره انها اشطر واحده هناك فدوري حطت تارجت تتفوق عليها رغم انها واخده بالها من مراقبه الدكتور ليها انما من الواضح كده ان الشريره كسبتها في اول جوله لانها شافتها بتبوس لنا على على غفله كده يا روحي وخدته على اخوانها فاعتبرت خلاص شاف طريقه ورجع لحبه القديم بس يا ريتها على كده وبس دي الشريره كمان فضلت تعمل تجارب على الصخره وده اثر على قوه دوري وجت لها الحاله لحد ما اغمى عليها خالص وكالعاده ما حدش فاهم بيحصل لها كده
ليه بس البودي جارد واخوها لما لحقوها اخوها كان كل همه يروح يدب خناقه معان اللي كسر قلبها والبودي جارد استنيته يمشي وسالتها انت تبقي مين بالظبط عشان اللي بيحصل ده ما حدش يستوعبه ولا يستحمله بس بطلتنا مادتها ش عقاد نافع وفي نفس الوقت برده لان كان رافض يصالح دوري حتى بعد ما عرف انها شافته مع الشريره غير لما تقول له هي تبقى مين الاول بس بنعرف عموما يعني انها لما باسيته رفضها برده وقال لها ما تعملش حركات العيال دي تاني ولما شاف ورق واقع على الارض خمن ان دوري ممكن تكون شافتهم وقال مصلحه ياكش تحس
بيا وفي يوم بطلتنا كانت في المعمل وعلى وشك يعني تدخل المكان المحظور بتاع الصخره بس سمعت صوت من بعيد الاها وراحت تشوف مصدره وما كانتش تعرف انه دكتور شهاب وكانت خلاص هتشوفه لولا الشريره وقفت لها وقالت لها على فين يا حلوه انت خلاص المفروض تروحي ومشيتها من المكان بس بكده يكون دكتور شهاب عرف مكانها وواضح ان عايز ياخد بطار وشه اللي اتشلف بسبب قوتها المهم في يوم دوري لقت بطلن عازمه على الغدا قالت بس اخيرا هيفكها شويه بس ما جاش في دماغها انه ممكن يكون عامل كمين وجايب لها الدكاتره يحللوا شخصيتها واللي حصل ل دماغها
وقال بيعرفها عليهم على انهم قرايبه يعني بس هي من اسئلتهم قفشت انهم دكاتره وفحل لها تحقيق فاستاذنتها راح وراها واعتذر لها على السخافه وحضنها وطلب منها ما يتخانقو ث اني فحاولت تقول له انها مختلفه فعلا وان شكوكه صح بس كدم نفسه كالعاده وما صدقها فقالت له عايز تصدق صدق مش عايز براحتك بس احنا الاثنين من عوالم مختلفه ومش مكتوب لينا ابدا نكون سوا فليه وجع القلب من الاول وسابته وسط حطام احزانه كده ومشيت في الوقت ده بقى بنعرف ان دكتور شهاب شغال مع ابوه في التجارب دي عشان ابنه اساسا عنده مرض مش مفهوم وابو لان
متكفل بعلاجه مقابل ان الدكتور شهاب يشتغل لحسابه ويعمل كل التجارب المعارضه لمعهد البحوث دي اما لان فهو وقعت في ايده فايلات تخص دوري وساعتها فهم انها ما كانتش بتكدب عليه وانها فعلا من عالم ثاني ولما نزلت الميه نزلت شوان وطلعت واحده ثانيه فعلا وفي الوقت ده كانت البودي جارد عرفت ان في حاجات مش ولا بد بتحصل في المعمل فحاولت تخش تشوف الكلام على ايه بس كانت هتتمسح لولا بنتنا جت هددتهم من ناحيتها ولما بقوا لوحدهم دوري برده ما حكيت لهاش تفاصيل خالص ولا قالت لها هدفها الحقيقي هناك بس بعدها بشويه لما كانت مستخبيه في المعمل
شافت ابو لان داخل هناك وفهمت ان هو ورا كل اللي بيحصل ده وسبحان الله يعني ابنه كمان اكتشف البرواز اللي بيتحول لكاميرا في مكتبه وشافه بقى وهو حاطط كاميرات في المعمل كله بس ما وجوش بده واكتفى بانه يندب ويقول ان كل اللي حواليه بيضحكوا عليه ومش هو لوحده والله بنتنا كمان رقبت شله المنظمه السريه وعرفت ان هم كمان عينهم على الصخره لسبب لا يعلمه الا الله المهم في المعمل الشريره قدرت تنشط الصخره وده معناه ان التجربه بتنجح والفضائيين ممكن يرجعوا كواكبه قريب قوي فلما يزك حس بده قضى وقت اطول مع حبيبته ودوري كملت والو على
لاب توب عشان يا حرام مش عارفه هي عايزه ترجع ولا زعلانه انها هترجع اما لان فابوه خلاص شك فيه لما لقاه بيراقب دكتور المعمل وزعل قوي لما فكر بس ان موضوع الابحاث ده يكون وصل لابنه بس هو جال له من نفسه وقال له انه شاف شاشه المراقبه وان اللي بيحصل ده اخرته وحشه لكن الراجل شكله مش ناوي يحرم وكمل في اللي بيعمله في الوقت ده بقى بطلتنا اكتشفت ان بتوع المنظمه لسه شاكين فيها وبيراقب وها فراحت لمت البادي جارد بس البنت قلبت الترابيزه عليها وقالت لها انت مش بتقولي اسرارك ومن حقنا نشك فيكي على اساس
تكشف لها حقيقتها يعني بس كالعاده دوري سكتت وقالت ما عنديش اسرار ودلوقتي يا ساده حصل حاجه غريبه قوي وهي ان الصخره اتبخر اه والله زي ما بقول لكم كده واللي في المعمل ما بقوش عارفين يعملوا ايه بس ده مش مهم دلوقتي عشان في خبر اهم بالنسبه لي اعذروا تفاهتي يعني وهو ان اخو دوري والبودي جارد شكل كده في بينهم اعجاب متبادل بس هي بتكدب نفسها عشان مش مستوعبه تاخد عاطف على اخر الزمن اما لان فطلب يقابل بطلتنا ولما راحت له بيته قال لها احنا نشرب كتير واللي مخبي حاجه على الثاني يقولها وفعلا ده اللي حصل
وصحوا بعض بحاجات كتير زي انها ما كانتش اول مره تضرب نار في التدريب العسكري وعملتها كتير قبل كده بس طبعا ما جابت لوش سيره كوكبها ولما سالها عمرك حبتيني قبل كده ما ردتش عليه وقالت له انها كده كده هيجي يوم وتسيبه ف تنرفز اكتر وسابها ومشي وبعدها بقى المنظمه السريه بعتت جروب يستكشفوا الكهف اللي الصخره اياها منه لكن حصلت لهم حاجه غريبه جوه وماتوا كلهم وده ضيق افراد المنظمه جدا واخو دوري قاعد يواس بدي جارد وده خلاها تبص له بصه ثانيه خالص عن الاول اما لان ففضل زعلان ان كل الناس بتكدب عليه من اول باباه
لحد بطلتنا فيا عيني جاب اخره ولم هدومه وشكله كده ساب البيت خالص بس على قد ما هو كان متنكد على قد ما اخو دوري كان بيكتب سطور سعادته مع البدي جارد اللي اخيرا رضيت عنه وقبلت مشاعره دوري بقى ساعتها كانت بتحاول تشترك في التيم اللي هيبعتوا المعمل للكهف بس لقوها مش مؤهله ورفضوا فبعدت نيزك يجرب حظه وفعلا قبلوه يروح مع التيم عشان كده راح انفصل عن حبيبته لانه رايح للمواجع ومش عارف امتى راجع وطبعا دوري هي اللي سمعت كل صياح صاحبتها وبسبب كده حست انها لازم تقدر اهلها اكتر لان ما حدش عارف هتسيبه امتى وحبت
تقضي معاهم وقت اطول وبعدها راحت تقابل لان لانه طلب يشوفها ضروري وهناك اعتذرت له على كل اللخبطه اللي عملتها له وكان باين عليها فعلا انها بتحبه فما سبهاش تمشي وقال لها انه عايزها معاه فقالت له والله يا اسطى انا لو كنت شوان كنت فضلت معاك انما انا مش هي وانت اللي مش راضي تصدق ووجودنا سوا مستحيل فيقس يا روحي وقال لها حتى لو انت مش شوان انا موافق اكون معاك وراضي باي حاجه انما هي ما حبتش تعمل فيه كده وسابته منهار ومشيت هي ما بتعملش حاجه من اول المسلسل غير انها بتسيبه وتمشي تقريبا بس المره
دي هو اللي ما سبهاش وزي ما هي قدرت تروح مع تيم الكهف هو كمان اتحايل على دكتور المعمل وراح معاهم وقال لها يا نعيش سوا يا نموت سوا جماعه ده حتى اخوها راح كانهم طالعين شرم الشغلانه لمت والله ده مش هو بس لا دي صاحبتها كمان جت معاهم لما عرفت ان نايز كسبها بس عشان حوار الجبل ده وقالت رجلي على رجلهم بس حصلت حاجات كتير بقى ما اقول لكوش اول حاجه كده لان اختفى وماحدش عارف هو فين وباباه عرف انه على الجبل وقلب الدنيا بس رغم كده قال لهم كملوا التجربه عادي وادخلوا الكهف فاضطروا يبيعوه
ويدخلوا الكهف وقابلهم واحد شبه الزومبي هناك ونجوا منه باعجوبه وقعدوا يلوموا بعض عمال على بطال لانهم مضطرين يكملوا وفي ناس مالهاش في الليله اصلا وحياتها في خطر فصاحبه دوري وصاحبه الشريره قالوا احنا مش عايزين نموت وبينا نخلع في الوقت ده بقى يا ود دكتور شهاب استغل فضائي وخلاه يرجعه لشكله القديم مقابل انه يحرره تماما بس عمل فيها جع بتاع علاء الدين وخد منه مصلحته وحبسه تاني برده عادي جدا اما البنات فم لحقو يخلعوا يا حبايبي وقابلهم تعبان في نص الجبل عشان يجي نازك ساعتها ويموته بقدرته الخارقه هو بقى غلبان انتم عارفين فافتكر خافت وفضل يقول
لها هشرح لك وفهمك انا مش عفريت والله انا فضائي فعملت له احتفال ولا كانه لعيب كوره في ماتش اعتزاله وقالت له ده يوم المنى لما حبيبي يطلع فضائي كده ودي هيطلعوا مخلطين وهنصمم خ فالولد جات له صدمه حضاريه لما لقى الموضوع عادي كده عندها واداها صدمه انه لازم يرجع وما ينفعش يعيش على الارض وهينفع يعني هينفخ وفي الوقت ده دكتور شهاب كان عرف ابو لان على الفضائي وقال له انه زيه زي شوان والاثنين فضائيين يعني مبروك يا حاج ناس لعيلتك هيعبر المجرات لو ابنك اتجوزها وبعدها بقى الشيلا راح يحاربوا وحوش الكهف ثاني وبنتنا لما لاحظت
انهم هيفلس عوا لو ما لحقتهم راحت انقذتهم وضربت الوحوش بقوتها فالبو جارد اتصدمت بس سمعت كلامها ومشيت مع اخوها اللي كان مصر يرجع لاخته وبعد ما استوعبت انها خارقه سمعت كلام ورجعوا يساعدوها لانها اخته في الاول والاخر واول ما راحوا لها وخلصوا على شويه وحوش وخرجوا ولاقوا لان رجع بالسلامه وحكى لهم ان هو كمان قابل وحوش وقدر يهرب منهم بس دخلوا يحاربوه ثالت وساعتها دوري قالت ما بدهاش وطلعت كل قوتها فيهم وتعرف للكل انها فضائيه وكانوا مبسوطين انها انقذتهم وقالوا لها منوره الارض يا قمر هي الناس دي مش بتتفاعل ليه بجد المهم كملوا تدوير على
الصخره في الكهف وفي مره بطلتنا كانت هتتكعبل فحقها وقال لها انت صحيح قويه بس ساعات بحس ان عايزه احميكي والحب انتشر في المكان كده مره واحده وسط الصخور والضلمه مع ان ارض الله واسعه يعني ما حبكت بس بعدها يزك قعد يحكي لهم عنها وعن كوكبها ولما قعدت مع لان لوحدهم حكت له انها عايزه الصخره لان عن طريقها هترجع كوكبها وقالت له ما يقلش لانها هتمسح ذاكرته وتخليه ينساها خالص بس هو رفض وقال لها انا تمام مع انك تمشي بس ذكرياتنا سو عزيزه عليا وانا مش عايزه انساك وقضيناها عياط كتير بقى ومش هم لوحدهم لا لان
بعدها يزك طلب نفس الطلب من دوري وقال لها تمسح ذاكره صاحبتها عشان ما تتعذب من بعده وصاحبتها لما سمعت قالت له من حقي اقرر افتكرك ولا انساك وفضلت تعيط لحد ما اغمى عليها ونيزك في الاخر نفذ اللي شايفه في مصلحتها وخلى بطلتنا تمسح ذاكرتها فصحيت عادي جدا كانها عمرها ما حبت يزك ده خالص وبعدين اتلاه كلهم في صراع البقاء للاقوى مع ابو لان ودكتور شهاب والصحبه الكريمه عشان دول عايزين الصخره ودول كمان عايزين الصخره بس بنتنا جابتهم في شوال وخلصت على دكتور شهاب والباقي وكانت مضطره تنشط الصخره هي ونيزك عشان يرجعوا على فودعته كلهم وقالت
للان انها استنت 200 مليون سنه بس عشان تقابله مش عشان ترجع لاهلها وخلصنا بقى عياط ودموع واكتشافات لانها عرفت ان الشريره طلعت كل ده جاسوسه المنظمه السريه وطلعت بعدها على كوكبها ونيزك قبل ما يمشي ي ودع حبيبته وقال لها انه بيحبها وهي اتاثرت رغم انها لا فاكره امتى حبها وماله بقى اوفر كده ليه بس اللي يضحك انهم بعد ما رحبوا بيها فوق وقالوا عاشت دوري اللي نامت 200 مليون سنه ورجعت لنا تاني جابت هي ورا وقالت سوري يا شباب حياه الارض طلع جامده ولو ما عندكوش مانع انا عايزه اعيش بقي حياتي هناك فقالوا لها اتس
اوكي روحي انزلي اه والله قالوا لها تروح عادي ونزلت لهم تاني في ساعتها بعد الدراما اللي حصلت دي كلها وابوه رضي عنهم بعد ما فهم قد ايه هي بتحب ابنه واخوها اتجوز البودي جارد وصاحبتها كمان لقت صاحب نصيبها وكان نسخه من يزج بس اللي يهمنا ان بعد الفرهده دي كلها ابطالنا الحلوين عاشوا مبسوطين على الارض للابد ووجود بطلتنا مع حبيبها خلاها ما عندهاش مشاكل مع عوادم السيارات والاحتباس الحراري والبلاوي اللي هتخلص على الكوكب قرا دي المهم ان الحب انتصر وبكده يكون خلص ملخص النهارده اتمنى يكون عجبكم متحمسه جدا اعرف رايكم فيه بس بعدها ما تنسوش
تشتركوا في القناه وتفعلوا الجرس عشان توصللكم كلكل ملخصات الحلوه وسلام
Похожие видео
شاب وسيم بيهين بنت فقيره بسبب شكلها القبـيح وبيقرر يـذلـها ويخليها تشتغل خادمـه عنده ملخص مسلسل
42:52
شاب وسيم بيهين بنت فقيره بسبب شكلها القبـي...
ملخصات حُلوة🦋
380,683 views
بنت مغروره بتجبر شاب يشتغل عندها بس الصدمه لما بيعرف انها من عالم تاني وعندها قوة خارقه ملخص مسلسل
1:13:07
بنت مغروره بتجبر شاب يشتغل عندها بس الصدمه...
MoviesRoom 🍿
932,763 views
بنت قوية ومفترية بتجبر شاب وسيم يتجوزها عشان تخلف منه طفل وترضي أبوها ملخص مسلسل #blackpink
34:10
بنت قوية ومفترية بتجبر شاب وسيم يتجوزها عش...
ملخصات حُلوة🦋
408,334 views
بنت فقيره بتشتغل خادمة بالصدفة بيختارها طائر ناري ويندمج بجسمها وبيديلها قوة خارقة
51:09
بنت فقيره بتشتغل خادمة بالصدفة بيختارها طا...
قعدة فيلم
1,297,358 views
بنت فضائية بتنزل للأرض عشان تتعالج لكن بتلاقي نفسها مضطرة تشتغل خدامة في بيت مدير مغرور ملخص مسلسل
57:16
بنت فضائية بتنزل للأرض عشان تتعالج لكن بتل...
ملخصات حُلوة🦋
420,572 views
بنت غنية بتعقد زواج مزيف مع طبيب وسيم وبتخلف منه طفل زي القمر من غير ما يكون عارف ملخص مسلسل
1:02:04
بنت غنية بتعقد زواج مزيف مع طبيب وسيم وبتخ...
ملخصات حُلوة🦋
952,724 views
فتاة مسكينة فقيرة الكل يتنمر عليها لكن إخوتها السبعة الأغنياء يأخذونها إلى منزلها ويدللونها كالملكة
26:18
فتاة مسكينة فقيرة الكل يتنمر عليها لكن إخو...
Nora Sabry ملخصات 2
47,801 views
بنت كيوته لكن فالحقيقة محترفه فنون قتاليه شويه شباب بيتجمعوا عليها ميعرفوش أنها هتكسرهم ملخص مسلسل
1:07:40
بنت كيوته لكن فالحقيقة محترفه فنون قتاليه ...
MoviesRoom 🍿
2,077,593 views
بيطردها وياخد ابنها منها بعد ما فكرها بتخونه ف بتقرر تتخفى وتشتغل خدامة عنده وتنتقم منه ويقع فى حبها
28:28
بيطردها وياخد ابنها منها بعد ما فكرها بتخو...
ملخصات حُلوة🦋
303,713 views
بنت ضعيفه بيتنمرو عليها ومحدش بيحترمها بس بتقرر تتغير لاعظم محاربه علشان تنتقم منهم ملخص مسلسل
50:15
بنت ضعيفه بيتنمرو عليها ومحدش بيحترمها بس ...
MoviesRoom 🍿
2,150,687 views
بنت غنية بتجبر شاب فقير يتجوزها ويعيش معاها عشان يهتم بيها ويحتفلها بـ عيد ملادها ملخص مسلسل
40:02
بنت غنية بتجبر شاب فقير يتجوزها ويعيش معاه...
ملخصات حُلوة🦋
532,159 views
" طفل يتيم بيطلب من الدكتوره الى بتعالجه تكون أمه لكنها بترفض وأول ما بتشوف جمال أبوه بتوافق "
1:26:17
" طفل يتيم بيطلب من الدكتوره الى بتعالجه ت...
فيلمتشينو-Filmtshino
2,251,596 views
اغت-صب أختها ودمر حياتها لكنه ميعرفش ان انتقامها  هيحول حياته لكابوس ملخص مسلسل
32:08
اغت-صب أختها ودمر حياتها لكنه ميعرفش ان ان...
sasou story 2
19,523 views
طباخ وسيم محدش بيقدر يهزمه في مهارات الطبخ بيقابل حب طفولته اللي بتدخل في منافسة معاه وبتشقلب حياته
57:29
طباخ وسيم محدش بيقدر يهزمه في مهارات الطبخ...
ملخصات حُلوة🦋
2,174,033 views
بنوته كيوته بتحاول تطفش عريسها المليونير بكل الطرق لكنه بيلزقلها بغرا فبتستغله ف تحقيق انتقامها#ملخص
24:14
بنوته كيوته بتحاول تطفش عريسها المليونير ب...
ملخصات لينو
402,721 views
بتقابل حبيبها بعد فراق 5 سنين ولما بيعرف ان عندهم طفل كيوت بيعيش معاهم في نفس البيت ملخص مسلسل كامل
51:39
بتقابل حبيبها بعد فراق 5 سنين ولما بيعرف ا...
ملخصات حُلوة🦋
742,498 views
بنت كيوته عندها قوة خارقه البشر بيتنمرو عليها بس اوسم شاب في المدينه بيقع في حبها وبيدافع عنها ملخص
39:51
بنت كيوته عندها قوة خارقه البشر بيتنمرو عل...
X Movies
189,182 views
بنت منحوسة بتهين ملياردير مغرور وبتتخانق معاه فبيقرر ينتقم منها ويشغلها خادمة تنظف مكتبه ملخص مسلسل
1:16:53
بنت منحوسة بتهين ملياردير مغرور وبتتخانق م...
ملخصات حُلوة🦋
797,285 views
بنت كيوته عندها قوة خارقة بتعرف بيها الرجالة الخاينين والناس الكدابين بتعيش جمب شاب مش بيكدب| كامل
1:46:55
بنت كيوته عندها قوة خارقة بتعرف بيها الرجا...
حاكي أفلام - HakyAflam
2,825,067 views
بنت كيوته بتروح مدرسه جديده وبيتنمروا عليها بس الصدمه اشهر طالب بيدافع عنها وبيقع في حبها ملخص مسلسل
38:17
بنت كيوته بتروح مدرسه جديده وبيتنمروا عليه...
ملخصات حُلوة🦋
118,549 views