הלן חברים יקרים ברוכים הבאים לעוד שיעור קצת על איך להיות מאמנים יותר טובים אז שימו לב היום אתם בעצם הצטרפתם לשיעור שמדבר על התגברות על דחיינות שבעצם איך אפשר להתגבר על דחיינות אם יש לכם מאומנים שאותם מאומנים מאוד מאוד דחיינים ומה שקורה למעשה הם לא עושים שיעורי בית הם לא מגיעים אולי בזמן הם דוחים דברים מפה ועד הודעה חדשה אז אני מאוד סבור שבעצם מה שעשיתי לכם פה הפרוט הזה הוא מאוד מאוד יעזור לכם המסמך אז שימו לב טיפה קצת על התגברות על דחיינות אז קודם כל בוא נבין מה הבעיה דחיינות זאת התנהגות שבאנשים דוחים
ביצוע מטלות או קבלת החלטות למועד מאוחר יותר למרות שימו לב למרות שהם יודעים שזה בעצם סול עלול לפגוע בהם זאת אומרת אותם מאומנים הם דוחים עכשיו הם יודעים מראש סליחה הם יודעים מראש שמשהו אמור להיות אמור לקרות אבל הם דוכים את זה בידיעה אני מדגיש בידיעה שזה עלול לפגוע בהם אותה דחיינות זאת בעיה נפוצה שמשפיע על אנשים בכל תחומי החיים כולל עבודה לימודים וחיי א חיים אישיים הכל מהכל למעשה אותה דחיינות בעצם אותו אותו אדם שדוחה זה משפיע עליו בכל רודי החיים אם ניקח את זה בעולם הקואצ'ינג למעשה אז נקרא לזה בעיקרון ההקשר נכון יש
לנו את עיקרון ההקשר אז בעיקרון ההקשר אנחנו יודעים שכל דבר קשור למשהו אחר אז אם מישהו דוחה משהו במקום אחד אז סביר מאוד להניח שהוא ידחה אותו בעוד כמה וכמה מקומות מעולה אז בוא נבין בעצם כיצד הבעיה מגיעה דחיינות יכול לנבוע ממגוון גורמים זה יכול להיות פחד מכישלון פחד מהצלחה חוסר מוטיבציה בעיות בניהול זמן פרפקציוניזם הסכות דעת על זו הדרך כמובן שאני אסביר קודם כל פחד מכישלון זה החשש שלא נצליח במטלה מסוימת עלול לגרום לנו להימנע ממנה לדוגמה אם יש לי מבחן שאני עומד לגשת אליו אז אני מאוד מאוד מפחד אולי אני לא צליח ואז
אם אני קשל אז אני דוחה את המבחן לנצח אני יכול להגיד לכם שיש מישהו שאני מכיר שהוא למד הנדסת מחשבים או משהו כזה ובעצם המבחן האחרון שלו של התואר עד היום הוא לא ניגש למבחן הוא לא עושה אותו למה לא יודע אבל אותו בן אדם בעצם יושב בצורה מאוד ראקטיבית ולא ניגש ולמעשה הוא לא סיים את התואר הוא יכול להיות מהנדס והיום הוא עובד כטכנאי מחשבים לא חלילה שאני אומר שזה לא טוב עם זאת פשוט יש הבדלים במעמד במקצוע בשכר וכולי אז קודם כל יש לכם מאומנים שהם דוחים דברים תבחנו את מה שנקרא את הפחד
מכישלון הדבר השני זה הפחד מהצלחה לפעמים אנחנו חוששים ציפיות מהאחריות הנלוות להצלחה לדוגמה יש הרבה מאוד אנשים שמפחדים להצליח פתאום מה אתה כבר לא כמו שהיית פעם הית שונה היית יותר טוב היית יותר נחמד הית יותר חברותי היית כך וכך וכך ואז כשאנשים פתאום מפחדים כי הרבה אנשים אמר לנו שמפחדים להשתנות נכון ואז אותם אנשים למעשה משתנים ואז הסביבה כבר לא אוהבת אותם מה אתה כבר לא כמו שהיית אז ברמת העיקרון בפחד מההצלחה שימו לב שאנחנו חוששים אנחנו ממש חוששים מהציפיות ומחיות ה נלוות להצלחה אז תבדקו עם המאומנים שלכם מפחדים להצליח שמה יקרה משהו עכשיו
אגב אם תפרקו להם את זה גם מה זה הצלחה מה זה אומר הצלחה מה יקרה שתצליחו וכולי וכולי אתם תגלו ממש עולם ומלא שזה יכול מאוד מאוד מה שנקרא למנוע מכם הרבה אכזבות כאבים הרבה דברים לא נעימים אז ממש לפרט לפרק סליחה דבר נוסף זה החוסר מוטיבציה לדוגמה כאשר מטלה נתפסת כמשענת או לא משמעותית לדוגמה אני אומר מה אני אסדר את החדר אין לי כוח אין לי כוח עזוב זה זה ודוחה ודוחה ודוחה ודוחה ואז מה שקורה בסופו של דבר אני לא עושה את זה אף פעם למה כי יש לי חוסר מוטיבציה אז כשאדם יש
לו חוסר מוטיבציה לדוגמה אם זה לסדר את הבית לסדר את החדר אפשר להשתמש לדוגמה בעיקרון השילוב שאני משלב שני דברים לדוגמה לשים מוזיקה ותוך כדי לסדר לעשות הליכה ותוך כדי להתקשר לחבר ש דיברתי ו הרבה זמן בר לשלב דבר בדבר זה גם גורם לדחיינות דבר נוסף זה בעיות בניהול זמן חוסר יכולת לתכנן ולארגן זמן באופן אפקטיבי יש לכם שיעור שלם בקורס גם בדיגיטל על ניהול זמן אתם יכולים להשתמש בו עם זאת אותם אנשים דחיינים לא יודעים לנהל את הזמן שלהם אז בלי יותר מדי מה שנקרא להרחיב מה שאתם יכולים לעשות פשוט זה ללמד אותם קצת
את הנושא של ניהול זמן דבר נוסף זה הפרפקציוניזם הרצון לבצע את המשימה בצורה מושלמת יכול לעכב את תחילת העבודה עליה יש לנו בעצם את ה את ה שלם ומושלם שום דבר לא יכול להיות מושלם אבל כן דברים יכולים יכולים להיות שלמים אז זה גם חלק מזה אז אם אתם רואים מישהו שהוא פרפקציוניסט ודוחה ודוחה ודוחה אז הדחיינות זה בעצם נספח לפרפקציוניזם שעליו אתם רוצים לעבוד דבר נוסף הסחות דת קלות בסך דעת על ידי גירויים חיצוניים כמו מדיה חברתית טלוויזיה וכדומה לדוגמה מישהו שהרבה מאוד בטיקטוק בפיייסבוק באינסטגרם ברשתות החברתיות והוא לא פוסק ואז הוא דוחה דברים
למה כי הוא לא מפסיק לשחק בפלייסטיישן עושה לפיך הדברים שהם מרחיקים אותו מהמקום שהוא רוצה להיות בו אז זה גם חלק מאוד מאוד קריטי ש כדי לעבוד עליו אז לדעת לבדוק בנושא הזה גבולות כי יכול להיות שאותו בן אדם הוא חמוד הוא נחמד הוא בסדר אינטליגנט אבל אותו בן אדם למעשה יש לו את הנושא של חוסר גבולות אז לעבוד איתו יש גם שיעור שלם על גבולות אבל זה פשוט עכשיו אלה הם בעצם ה כל מיני גורמים שהבעיה מגיעה פחד מכישלון הצלחה מוטיבציה נעול זמן פרפקציוניזם הסחות דעת ואייך האדם שמתמודד עם הבעיה מרגיש ביום יום שלו
אותו אדם מתמודד בבעיה איך הוא מרגיש ביום יום שלו אז קודם כל אדם שמתמודד עם דחיינות הוא עשוי לחוש תסכול חרטה וחרדה בשל הדחיה המתמדת של המטלות תחושת עומס ותחושת כישלון אישי יכולים להפוך לחלק משמעותי מה היום יום שלו לעתים קרובות דחיין יחווה מתח נפשי ופיזי מתמשך עקב הלחץ להשלים מטלות ברגע האחרון תחשבו על מישהו שדוחה ודוחה ודוחה ודוחה כל הזמן בלי סוף בצורה סיסטמטית אותו בן אדם מה שהוא עושה הוא ירגיש בעצם תסכול חרטה חרדה יגיד בואנה מה מה קורה עם החיים שלי לדוגמה מישהו שרוצה אני ממציא עכשיו זוגיות והוא דוחה להירשם לאתרים הוא
דוחה לעשות דברים בלי סוף דוחה ודוחה ודוחה מה שקורה הוא יוצא כרו בהפסדו שום דבר לא מתמשך שום דבר לא יוצא כי הוא כל הזמן דוחה ואז הוא נכנס לחרדה לחרטה עושה החלטות לא טובות וכדאי מאוד לדבר על זה בפגישה מה החולשות של אותו אדם קודם כל יש פה ארבעה דברים שזה חוסר י לחץ נפשי מוגבר פגיעה במוניטין וחוסר ביטחון עצמי קודם כל החוסר היעילות זה דחיינות שמובילה לעיכובים ופגיעה בתפקוד הכללי שהוא מרגיש useless חסר תועלת אז אותה דחיינות בעצם מובילה לעיכובים ופגיעה בתפקוד הכללי שלו דבר נוסף הלחץ הנפשי המוגבר מתח מתמשך באצל הצורך להשלים
מטלות ברגע האחרון הוא כל הזמן בלחץ לחץ לחץ לחץ ואז בדקה ה90 הוא עושה את הכל או שהוא לא עושה בכלל ואז הוא מרגיש כמו שאמרנו חסר משמעות או useless דבר נוסף זה פגיעה במוניטין דחיינות בעבודה או בלימודים יכולה להביע לפגיעה באמון ומ המקצועי תחשבו מישהו שנניח אני עצמאי סבבה תחשבו שהייתי דחיין אז גם את השיעור הזה לא הייתי כותב ולא הייתי מקליט ולא הייתי עושה כי כל הזמן הייתי דוחה אותו אז גם חלק מהדברים חוסר ביטחון זה גם משהו רגע זה הפגיעה במוניטין הדבר הזה זה אם אתם שואלים זה לאף אף שלי סתום הפגיעה
ב ן זה בעצם יכול להביע לפגיעה באף וטין כמו שאמרתי פגיעה פגיעה באף אתם מבינים יכול להביע לפגיעה באמון מולטין המקצועי שלמעשה אנחנו רוצים לעשות משהו בצורה סיסטמטית אז ל שים לב איפה זה פוגע בעבודה אגב גם לאחר לעבודה שזה גם יכול לפגוע שהוא דחיין הוא רוצה לקום עוד חמש דקות אז גם זה הכל הכל ש שחק עם עיקרון ההקשר חוסר ביטחון עצמי גם התחושה הכישלון המתמדת יכול לפגוע בביטחון עצמי אבל אני מרגיש בואנה אני אפס כי מרגיש שהוא ממש אפס שהוא לא טוב ואז אז זה זה בעצם עבודה בפני עצמה איידה בוא נמשיך קצת
על החוזקות של האדם אותו בן אדם בעצם שהוא דחיין אולי אז לעתים קרובות דחיינים מצליחים לסיים מטלות ברגע האחרון תוך ריכוז גבוה למה כי הוא חייב א עכשיו ו אז הוא עושה אתזה אני לא אומר שזה טוב אני לא בעד להיות דחיין יש גם בנושא של effectiveness efficiency כאילו של יעילות אל מול אפקטיביות שיעיל זה יותר טוב מלהיות אפקטיבי אז יש לכם את זה בשיעור של ניהול זמן יצירתיות זה הצורך לפתור בעיות מהר עשוי להוביל לפתרונות יצירתיים היום עושה משהו בוא נעשה אה נעשה ככה לדוגמה הרבה המשתמשים בבינה המלאכותית דבר נוסף זה התמודדות עם לחץ
אנשים שמתמודדים עם דחיינות לומדים להתמודד עם מצבי לחץ בזמן קצר כי הם כל הזמן דוחים דוחים דוחים ואז הם לחוצים אז הם לומדים משהו עכשיו שוב אם אני אומר שזה טוב אז לדעתי לא לא טוב להיות דחיין אבל כל אחד הטוב בעיניו יעשה אבל אם בא לכם מאומן עם בעיה של דחיינות אז כבר אתם יודעים מה החוזקות מה החולשות וכל מיני דרכי השפעה עכשיו דרכי טיפול יש לכם כמה וכמה קודם כל יש לנו בעולם הקואצ'ינג את הקווית יעדים ברורים ומדידים לדוגמה פירוק מטלות גדולות למשימות קטנות וניתנות לביצוע אפשר להשתמש במודל שנקרא טכניקת סמרט לקביעת יעדים
מה זה smart זה בעצם s a rt specific measurable achievable relevance time bound שבעצם הפירוש בעברית זה ספציפי מדיד בר השגה רלוונטי ומוגבל בזמן לדוגמה לקחת משהו שהוא ספציפי מה שאמרנו ב nlp שזה ספציפיקציה משהו שהוא מדיד נכון אם שוקל 100 לא יכול לשקול 70 תוך יומיים צריך להיות מדיד צריך להיות בר השגה שזה achievable שאני יכול להשיג את זה לדוגמה 100 מיליון שקל זה מדיד לא מדיד זה בר הסגה לדעת שזה יכולת מדיד שהוא בעצם איבל רלוונטי לעוד 15 שנה משהו בזמן הקרוב כי אניני לא רוצה לעבוד על להרחיק את הדחיינות ומוגבל בזמן לשים
דדליין אם אני לא שם דדליין אז אני יכול להיות תקוע בסדר אז זה נקרא סמרט דבר נוסף ניהול זמן אפקטיבי שזה שימוש ביומנים רשימות מטלות וכ מניהול זמן כ לתכנן את היום טכניקת פומודורו למשל מסייד בחלוקת זמן עבודת לעבודה ולהשקות צרות פומודורו זה כדאי לכם לקרוא על זה טיפה בגוגל זה טכניקה בעצם שעוזרת הרבה למעשה על כל מה שקשור לניהול זמן אז תקראו על זה אם אני לא טועה ש לי את זה גם פה בוא נראה שניה אם כתבתי לכם על פומודורו הנה כן כתבתי לכם אז תכף אני אסביר לכם גם א אוקיי רגע פה
הייתי פה הייתי הנה סבבה אז אנחנו כאן בסדר אז זה קודם כל קביעת יעדים אז אמרנו את המודל שנקרא סמרט ס מד ברס רלונטי מוגבל בזמן זה בדיוק בדיק בדיוק כמו שלמדנו בקורס מדהים ניו זמן אפקטיבי דיברנו בסדר עם הפומו שזה למטה אני כבר אקריא לכם על זה יש את הזיהוי והחלפת מחשבות שליליות מה שנקרא מאקטיבי לפרקטי זוכרים שנו שיעור על זה אז לדוגמה עבודה על מחשבות כמו אין לי זמן לעשות את זה עכשיו או אני לא מספיק טוב לעשות את זה והחלפתם מחשבות ות חיוביות ומועילות יותר במקום אין לי זמן לעשות את זה עכשיו
אני יכול להגיד כרגע אני עסוק אבל עד שעה 5מ אני אסיים או אני לא מספיק טוב לעשות את זה אני אעשה הכל כדי להצליח לשנות דברים בדברים בסדר שזה משהו שהוא סופר קריטי תגמול עצמי מתן תגמולים קטנים לאחר סיום מסימות יכול לעודד מוטיבציה פחיד דחיינות כמו שמאלפים כלבים לאבד מבני אדם כן אבל אם כלב עושה איזה משהו נותנים לו איזה בסקויט אז זה מעודד אותו זה מה שנקרא זה גם מהגן תחושות חיוביות אז כל פעם לדוגמה עשיתי עכשיו דחיתי חדו שר הלכתי אז לעשות ארוחת צ'יט פעם בשבוע אז אני אהייה ברשתות החברתיות עוד רבע שעה
יותר אני ממציא אבל תגמול עצמי זה גם אחלה דברים לתת להם לשיעורי בית בטכניקות nlp אפשר לדבר על סווש פטר שזה טכניקה שמחליפה תמונה שלילית במחשבות חיוביות אתם יכולים להיות הדגמה תכתבו ביוטיוב אפילו נראה לי שאני אשים לכם את ההדגמה עם מיכל צור יש לי מישהי שעשיתי לה מיכל צור הדגמה סוויש תכלו לראות סתכל לפה סתכל לפה בום מסך לבן תראו איך אני עושה את זה מי שכבר למד nlp יודע לעשות את זה מי שלא אתם יכולים לראות את זה לפי לפי ההדגמה שעשיתי א אבל צריך לדעת איך עושים את זה אז מי שלא ראה
אותי בכיתתה עושה את זה אז אל תנסו בלי שאתם למדתם כי זה לא לא טוב דבר נוסף אקור שזה בעצם אקור זה אוגן באנגלית אז לעשות אוגן חיובי כמו ללחוץ על הנקודה הזאת כמו בוסם כמו ראייה של משהו ספציפי יש לכם שיעור שלם על אוגנים אז לעבוד על זה דבר נוסף חשיפה הדרגתית התחלת עבוד על משימות קטנות והתקדמות למשימות מורכבות יותר עם הזמן זה מה שדיברנו בעצם שנקרא א שיטת ההצפה אז עשות דברים לאורך זמן בסדר דברים קטנים לאורך זמן נקרא שיטת ההצפה בסדר יש עוד טיפה דוגמאות מעולם הפסיכולוגיה והקצינים הטכניקה את החמש דקות אם
הטלה נראית גדולה ומעיקה אז להתחיל ב בעבודה של חמש דקות בלבד אחרי חמש דקות יכול להות שאדם ימשיך כבר דוגמה נניח כתבתי וסימי רק נעלי ספורט מה הכוונה נניח מישהי עכשיו שמאוד מאוד קשה לה לעשות הליכה קשה לעשות ספורט אגיד לה אוקיי שימי רק נעלי ספורט או שמי רק טייטס או וואטאבר עושים רק עכשיו גופיית אימון ואז שאנשים עושים את זה עתו כבר התלבשתי אם אני לא יעשה את זה ואז זה משפיע והקטק פקטור לא קופץ מקווה שעד עכשיו זה ברור ועוד דוגמה נוספת שימו לב בעצם שיתוף מטרות ומשימות עם אחרים למשל משפחה או קולגות
זה יכול להגדיל את המחוייבות והנחישות לבצע את המטלות להגיד להם אני רוצה לעשות ככה רוצה לעשות ככה ממש מדבר איתם על הדברים אז זה יוצר בעצם את ה את כל מה שקשור ל א למחויבות ברגע שיש לי את המחוייבות אז ז בצורה יפה יפיה אחלה עוד דבר יש לי המודל הג שזה go reality option ו שזה בעצם הג זה המטרה reality זה המציאות option זה האפשרויות וו זה הרצון אז זה בעצם הנושא של בעצם זה טכניקת coaching לעבודה על דחיינות זה דומה לסמארט רק פשוט באותיות ש מתחיל בקביעת מטרות what is מה המטרה שלך הנ
הבנת המצב הנוכחי איפה אתה עכשיו נכון מה תראה מה תשמע מה תרגיש מה אתה רוצה ספציפית חוקר איזה אפשרות לפעולה אני יכול לתת לבן אדם שהוא יוכל לעשות אותם והחלטה מה אתה הולך לעשות בפועל ושוב אני חוזר ואומר מה שלא רשום לא קיים זאת אומרת שנו רוצים שדברים יהיו כתובים אם דברים לא כתובים אז הם לא קיימים אז אנחנו עושים את זה הלאה יש לנו גם בטבלאות יש לנו פה טבלה בעצם שעשיתי של גורם דחיינות טי טכניקת התמודדות אז דיברנו מקודם על פחד מכישלון התיו זה חשש שלא נצליח במטלה אז התמודדות זהו מחשבות שליות גמו
לעצמי כמו שדיברנו מקודם פחד מהצלחה חשש מהחיות הנלוות להצלחה והטכניקות זה צירת מחוייבות ציבורית כמו שאמרנו משפחה תך ניקה את החמש דקות מה שנקרא בשביל לא להציף את את הקרקל פקטור ולא להמיס על תת המודע חוסר מוטיבציה אז בעצם אם זה דחיינות ש חוסר מוטיבציה יש מטלה נ סכי משמת לא משמעותית אז אני קובע ידים ברורים ניהול זמן אפקטיבי בעיות בניהול זמן חוסר יכולת לתכנן זמן טכניקת פומודורו עבודה עם קוצר שזה איתכם בעצם להתחיל לעבוד איתו על ניהול זמן לכתוב דברים לכתוב משימות ליום יום אפילו דברים למחר וכולי פרפקציוניזם רצון לבצע מטרה בצורה מושלמת חשיפה
הדרגתית טכניקת nlp לדוגמה כמו סוויש מה זה פומודורו הפומו ד טכניק זה שיטת ניהול זמן שפותחה ללידי פרנצסקו סיריו בסוף שנות ה80 המטרה ש הטכניקה לשפר את היעילות והריכוז בעבודה על ידי חלוקת הזמן למקטעים קצרים של עבודה מרוכזת עם הפסקות קצרות תראו איך הטכניקה פועלת לדוגמה אני מתחיל קודם כל בוחר מטלה נניח שיש לבצע מגדיר טיימר 25 דקות זה נקרא פה מדורו אחד לדוגמה ואז אני עובד על המתי במשך כל הזמן ללא הפסקות וסכת דעת ואז 25 דקות זה הרבה זמן תתחיל דוגמה אפילו ב10 ואז דוגמה לקח לאחר סים פומודורו המטלה לוקח הפסקה של חמש
דקות ואז עושה את זה שוב כאילו ארבע פומדור ארבעה פומודורו ואז לוקח הפסקה של רבע שעה כל הרעיון שאני מלמד את עצמי את העבודה בצורה סיסטמטית מה הייתרונות של הטכניקה הגברת הריכוז זה עבודה בברכי זמן קצרים ומוקדים וז לשמל ריכוז גבוה רמת ריכוז גבוהה סליחה ניהול זמן יעיל הטכניקה המסייעת במניעת בבזבוז זמן ומגדילה את התפוקה הפחתת השחיקה הפסקות הקצרות ב רכי העבודה מאפשרת מנוחה והתחדשות מה שמפחיד שחיקה ונפשית ופיזית שתדעו גם שמחקרים רים ש רכוז לוקח בן אדם להתרכז כשבע דקות אז תנו לו את הדברים האלה הוא יכנס לאמוק כמו שאומרים יעצור ימשיך יעצור ימשיך
זה מלמד אותו כמו חדר כושר שריר ומעקב אחר ההתקדמות ניתן לעקוב בקלות אחרי מספר ה פומודורו ואז לראות כמה בן אדם עשה איך אני מייסם את הטכניקה ביום יום לדוגמה תכנון יומי בתחילת כל יום לתכני את המטלות ולהגדיר את מספר הפרדס הנדרש לכל מטלה ניהול הסחות הדעת חשוב לצמצם את הסחות דעת במהלך הפומו כמו כיבוי התראות סגירת דת המשרד דברים שאני לא רוצה שיקרו לי פתאום קפצו לי הטרות בפלאפון רשימת מטלות ניתן להשתמש ברשימת מטלות שאני רוצה לעשות אם זה סטודנטים למבחן אם זה עובדים ניהול עבודה יומיומית לקדרת הפרודוקטיביות ומנהלים הפחתת משימות גדולות עם מקטעים
קטנים ומנוהלים היטב הנה טבלה קחו לדוגמה פה מדור אחד כתיבת דוח התחלה סיום הפסקה כתיבת דוח 9 ח עד חמ ל10 חמש דקות כתיבה דוח 1025 חש דקות תיבה דוח 10 וח ד חצי שעה בסדר זה משהו שוא עוזר שהוא יפה יפה טכניקת פודור כלי יעיל לניהול זמן והגברת פרודוקטיביות דיברנו על ניהול זמן ובעצם הדחיינות שיטה שמאפשרת להתמקד במשימות בצורה מרוכזת תוך כדי שמירה על הפסקות להתחדשות מה שמוביל עבודה יעילה ומסודרת ביותר לבסוף חברים אנחנו גם רוצים לראות שאולי נוסע דחיינות נובע מוטיבציה שלילית מה שנקרא a from אתם זוכרים a מוטיבציה חיובית a מוטיבציה שלילית
ואם יש למישהו מוטיבצית או כנראה שהוא לא מספר הכל ואו לא תשאל מספיק אני רוצה לדעת לברר מה הסיבה העיקרית שהוא דוחה לרוב שימו לב הדחיינות זה מה שנקרא זה תוצאה מ זה נקרא נפקות מדבר כלומר זה השלכה יש משהו שמתחבא תגלו את מה שמתחבא ואז למעשה אתם פותרים את הסשן תזכרו 80% טישו 20% טכניקה כמה שיותר שאיילת שאלות זהו תהליך חשיבתי כל תשובה היא אסטרטגיה לדעת מה הבן אדם אומר ברגע שאתם מבינים מה הבן אדם אומר ומה מסתתר מאחורי אתם מפתחים את הסשן אל תמהרו לתת כלים כמו שתשאלו כמה שיותר שאלות עשיתם את זה
פתרתם את הבעיה ואז הבן אדם מפסיק לדחות אני גם ממליץ לתת לו דוגמה שיעורי בית לרשום לכם למייל שיעורי בית פעם בשבוע פעם בשבוע והבה תגמול עצמי ולבסוף אל תשכחו גם לתת לו חגיגת הצלחה הלאה כיף חיים סיימנו את הנושא של התגברות על דחיינות תנו בראש אם יש שאלות אנחנו כאן בקבוצה אז זהו אני בן בני הליבה להתראות בינתיים